Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

TV-gala för Pakistan?

TV-gala för Pakistan?

Världen har hittills bara skänkt 1 miljard till det jordbävningsdrabbade Pakistan trots att det akut behovet är 4 miljarder. Förhållandena är eländiga för jordbävningsoffren. Det kommer snart att bli än värre när kylan slår till på allvar.
I TV-galor till Tsunamioffren samlade vi in över 500 miljoner.
Vi borde kunna göra bättre insatsen för de drabbade människorna. Varför inte en TV-gala för Pakistan?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

LoL: Jag är inte heller någon varm anhängare av det politiska systemet i landet och jag är medveten om att det ryms en hel del obskyra element framför allt i bergstrakterna till Afganistan.

Men nu är det inte landet, det politiska systemet eller de obskyra elementen som ska hjälpas, utan dom vanliga små människorna. Jag kommer att sätta av de 1 1/2 timme eller vad det är som TV4 tycks ha avdelat för ändamålet från klockan 21 i kväll. Och jag tänker ge mitt bidrag.

Heders till TV4!
när skall vi ha en gala för att samla in pengar för att skicka hem alla kriminella som inte tillhör det svenska systemet?jag sätter in en stor summa till denna insamling isåfall
Ramon:

Jag förstår vad du menar, men det skall sägas att mitt inlägg var inte ett försök att få folk att inte skänka pengar. Det är naturligtvis jättebra med alla som ställer upp, jag erbjöd bara en tänkbar delförklaring till varför folk i allmänhet tydligen inte har skänkt en bråkdel mot vad de gjorde till Thailand. Kanske är jag helt ute och cyklar, kanske är det helt andra anledningar.

Återigen vill jag passa på att uppmana alla att skänka en slant till Amnesty International när vi ändå är i ett givmilt sinnestillstånd.
Annons
LoL: Jag tror att du har rätt - det finns ett motstånd här som beror på att många associerar Pakistan till fundamentalism och vad den innebär för världen.

Men det är intressant att konstatera - i perspektiv av londonattentaten - att bland de första som var på plats med räddningspersonal och teknisk utrustning var engelsmännen.

Jag tror att segern över fundamentalismen vinner vi när vi ser människan.
Kan också bero på att folk börjar bli trötta på alla Hjälp-galor på TV, där det ska skänkas pengar hit & dit. Jag tror nog som ni, att Tsunamin tog musten ur många!
30 miljoner på en timme!
Great!
Ramon:
42 millar är ännu mer Great
Röda korset har behov av ytterligare hundra miljoner för tält och filtar med mera för Pakistan under den kommande vintern.
TV4 gjorde en jättebra insats.
Verkligen en stjärna i himlen.

Varför sitter Sveriges Television med armarna i kors? Det är ju helt uppenbart att folk vill hjälpa till. Så länge TV-galan var igång strömmade det in pengar.

Röda Korset är bra.
Men det finns även " Läkare utan gränser ".
Där kommer pengarna du ger garanterat fram.

http://www.lakareutangranser.org/



Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem