Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Apropå det som händer i Europa

Apropå det som händer i Europa

Varför i herrans namn sätter inte Frankrike in trupper - för att rensa ut dom som bränner bilar och hus.
Starka krafter krävs - för att rensa ut detta dravel.
Snart är detta här - om vi ( samhället ) inte agerar kraftigt.
Eller - vi kanske ska bygga om våra fängelser till lyxhotell . . . . ?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Ramon om det handla om enbart utanförskap så skulle det betyda ett förbud mot deras seder och relgioner för att häva problemet. För de flesta mulsimer kan ju itne ens koranen de misstolkar den nått otroligt så det är illa att jag som kristen kan mer, då en kvinna som kommer fårn en annan släkt i de kvarteren blir våldtagen då hon vistas ute på gatan ensam. Eller att en tjej går utan slöja bara för det kan hon bli gruppvåldtagen. Handlar det om utanförskap? (Jepp jag har fått det från fransmän som berättat om det. Finns även stödgrupper för kvinnor i förorterna eftersom de aldrig skulle kunna gå till sin familj och berätta om det.)

Nä är det inte dags att ta i med hårdhasnkarna då så man får bort slöddret från landet? Så det som faktiskt vill leva där fritt får vara kvar utan att alltid känna hotet?

m0zQit0z jepp vi har militär men inget försvar skulle ett land ha lust att inta oss så är det bara o plocka fram vaslinburken och bendover. Iaf nästa år när socarna får sin vilja igenom att bara ha kvar 3300 man.. antar att det är de som ska hämta vaslinet.. Socarnas idé att minska arbetslösheten gör några 10-tals till arbetslösa..Nej försvaret behövs det är det som har uppfostrat unga (framförallt killar) och fått diciplin på dem.. Det går att dra en ganska bra parallel med minskad tjänstegöring i lumpen och det ökande våldet i samhället. I lumpen får de lära sig att ta ansvar för sina handlingar och arbeta med personer du kasnke inte gillar men du har inget val du får lära dig att tollerera andra. Idag finns det inget som lär ut det och om 2-3 år finns ingen lumpen.. vem tar över ansvaret?

// Fuller Rob
okidoki rob
tack!

*blir man ju lite nervööös av*
Ramon:

Bra skriver, jag håller helt klart med i stora drag.

Rob:

Jag håller med på sätt och vis, försvaret tycker jag gott och väl kan skrotas i sin nuvarande form, men det samband du skriver om tycker jag inte kan ignoreras. Det borde införas någon slags allmän samhällstjänstgöring för ALLA unga män och kvinnor. Den borde gå ut på ung. samma sak som lumpen men fokusera på den hjälpande delen, särskilt borde alla utbildas i hur man hanterar katastrofer och hur man räddar andras liv i olika situationer.
Jag lovar att om alla ombord på ett passagerarfartyg som kapsejsar har tjänstgjort i flottan så kommer betydligt fler överleva än om inte.

Zitech:

Med risk för att verka otroligt okänslig, min åsikt är att varje persons liv formas utav personens egna val. Är man arbetslös utan någon anledning såsom handikapp eller annan skada man ej kan rå för, så har man gjort fel val. Det finns massor av möjligheter där ute, inom t.ex. restaurangbranschen finns det i princip alltid jobb. Problemet är att mängder av människor hellre degar in på A-kassan än arbetar som diskar eller städare.
Annons
Los Lovos..
Förmodligen bor du i Stockholm eftersom du säger att det alltid finns jobb som diskare eller städare. Här ute i verkligheten är det annorlunda. Jag jobbar som städvikarie ibland..annars är jag i den s.k aktivitetsgarantin....och låt mig säga dig..det är inte lätt att få ens städvik. Vi är många som slåss om varje chans till jobb.
Gjort fel val säger du. När 8 av 10 företag lägger ner å flyttar till Kina kvittar det vilket val du har gjört. Om du inte väljer att följa med å bli Kines å jobba för 800:- / mån....OBS! ironi...

Slutar med dettta nu...det är ju inte rätt tråd för detta inlägg egentligen. Finns mycket å säga annars...

"The truth is out there"
Zitech:

Ursäkter ursäkter .. passar inte galosherna så kan man alltid flytta, eller omskola sig, eller starta eget, eller vad som helst. Det är ingen annans problem att fixa jobb till dig än ditt eget.

Men som du har konstaterat, fel tråd för detta ämne.
Hej igen
Var bara tvungen å dela med mig av denna länken...
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11011426.asp

Hyfsat betyg va?
svanen

...fortsättning följer:

jo, min mama bodde i frankrike i flera år som ung. på den tiden var frankrike som en fantastisk blomsteraffär, kulturer, folk från all världens hörn samlades i glädje.
arbete: no problem!
mat: i överflöd, väldigt billigt!
krogar, teatrar, konst, kärlek, liv och rörelse i varje hörn av frankrike!
goda (dyra idag) viner dracks som vatten från fontäner.
den bilden jag fick av frankrike var som ett paradis!

själv hoppade jag och mina vänner från fiskbåten vid havet och drömde oss bort.. *ler*
och i tonåren fick jag åka till frankrike. PARIS!
men var fanns paradiset?? det simmade bland fiskarna... he he
fick snart en god vän, hon svor ofta, drack kopiöst mycket alkohol och bilden av frankrike sjönk djupare ner i flaskan hon drack ur. det hon och hennes vänner berättade var inga roliga historier alls.
idag mår hon bättre och jobbar med mode.

och tyvärr har det hänt många länder i europa.
är det DOLLARN som styr över europa??
det amerikanska sättet att tänka: egoism??
skit i andra, sköt dig själv??
gränserna är mer öppna nu än förr,
men samtidigt har människor stängt sina hem för främlingar.
då, kunde man komma oanmäld och knacka på.
idag måste man boka tid en månad iförväg...

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem