Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia

Telia

Vet inte riktigt vilken avdelning detta hör till.
Jag kallar det humor-datorrelaterat.

Detta är faktist sant - DET ÄR ETT SAMTAL MED TELIA
SUPPORT.

Detta samtal utspelade sig 2003-11-25: 16:34:18 enligt mina
loggar.Detta ärende var av privat natur och har inget med bolaget som hostar filen att göra.
Ja,loggen är AUTENTISK, nåt ord som är fel möjligen.
Ni 82 st som undrat varför det kostar pengar att ringa, testa ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

fajjer

ja!!!
dom borde anställa hackers! *skrattar*
nämen, iallfall kunnigare personer.
Till anti någonting eller ni som tvivlar på supporten

Telia
http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=/privat.do
ku
ndservice
driftsinformation
bredband
Inom de flesta yrken måste man ha formell kompetens, d.v.s en utbildning och betyg på att man kan det man gör. Anställa hackers säger ni? Hur kollar man deras reella kunskap, eller ska man bara tro på rövarhistorierna i cv om allt de kan? Med tanke på en del självutnämnda "hackers" jag känner blir jag mörkrädd när jag tänker på det.

Vi kan gå några steg längre och även applicera metoden inom andra yrkeskategorier? T.ex anställa läkare på samma sätt? Runar Sörgaard t.ex påstår ju sig kunna hela, de kanske skulle anställa honom som kirurg på KI. Vissa anser ju sig bli hjälpa av Runar så det kanske inte vore så tokigt, och så kan andra sluta slita arslet av sig och inte behöva läsa till svåra yrken som neurokirurg.

Det är synd att alla gafflar om att kärringar inget kan, som att man måste vara 20 och kille för att förstå datorer. Om man har den attityden redan när man slår nummret till kundtjänst, är man då mottaglig för hjälp om man får en kvinna på tråden?
Annons
wicked

inte alls, ta inte allt som skrivs så bokstavligt. du förstår väl skoj?
Ja förlåt m0zQit0z, jag glömde att det här forumet bara är trams och att ni har "humor" här. Ja, det är så roligt att spä på fördomen om att kärringar inte förstår datorer.
Till er som jämför med supporten på ett företag med Telia.
(förtagets support kan hela sin bit)
telia hade en hel organisation.

idag så är den organisationen splittrad i egna företag.
och där just telefon-supporten är outsourcad och likaså servicen på nätet osv.
Och detta genomsyras i andra telecomföretag också.
så det som man tror är en del i Telia kan vara hyrd del i ett annat
företag. osv. eller tvärsom.
Det gör att när man ringer en helpdesk så, vänta er inte underverk, förmodligen vet de inte mer än det de kan få fram
på sina datorskärmar. och de kan inte ringa killarna på fältet och fråga eftersom de inte sitter så nära dem som man gjorde förr.

Det är mer problem med logistiken i köp/säljar modellen som ni skall hacka på en den person ni får prata med i andra änden.
wicked

ber om ursäkt, visste inte att du va kärring. förlåt!
göcke

ber om ursäkt.
glömde bort att aldrig kommentera el debattera med wicked.
sorry!

vill samtidigt påpeka att det finns bra kvinnliga suportrar som kan både det ena och andra.
men vissa kan inte alls.
samt, natúrligtvis ska inte hackers *ta över* men tanken är ju ibland svindlande, när man söker hjälp.

ps: har inte ens telia, borde därför lämna detta ämne.

och med det: glad söndag!
Support skall kunna svara, Vi betalar för det inga undanflyckter.

Jag tar illa vid mig av hur lättvindigt det klankas på äldre kvinnor. Varför är det helt okej att kalla en äldre kvinna kärring, tant m.m och påstå att kärringar inte förstår datorer? Byt ut den äldre kvinnan i texten mot en invandrare, kärring och tant mot ord som blatte eller svartskalle och kom med ett liknande påhopp om deras klena intelligens. Roligt? Jag skulle inte tro det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem