Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia

Telia

Vet inte riktigt vilken avdelning detta hör till.
Jag kallar det humor-datorrelaterat.

Detta är faktist sant - DET ÄR ETT SAMTAL MED TELIA
SUPPORT.

Detta samtal utspelade sig 2003-11-25: 16:34:18 enligt mina
loggar.Detta ärende var av privat natur och har inget med bolaget som hostar filen att göra.
Ja,loggen är AUTENTISK, nåt ord som är fel möjligen.
Ni 82 st som undrat varför det kostar pengar att ringa, testa ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Tycker faktiskt inte att det spelar någon roll om supporten är en tant, gubbe, invandrare, gul, svart eller en 18-åring som precis gått ut gymnasiet. Ringer jag en support vill jag komma till en kunnig personal. Förstår inte hur man kan försvara något annat?
Zacko, jag vet inte om du uppfattade det som att jag försvarde okunnig support? Det var inte det jag ville göra alla uppmärksamma på, utan attityden till äldre kvinnor.

I svanens första inlägg kallar han vid upprepade tillfällen äldre kvinnor lite nedsättande tanter, andra har hakat på detta med att kalla äldre kvinnor kärringar. Attityder som inte är vackra luftas utan att någon reagerar t.ex "De placerar ut gamla kärringar bakom telefonen som igentligen inte borde ha något att göra med data." eller "efter många om och men blev jag äntligen kopplad till en kunnig kille *halleluja!!!!!*
kärringar (ber om ursäkt för ordvalet) som tror dom kan allt
blir man trött på."
Wicked:

Bra inlägg! De få gånger jag har ringt olika supportnummer har jag talat med både män och kvinnor som alla generellt håller samma låga kompetensnivå. Även supportavdelningar får nämligen vad de betalar för, och lönerna i branschen är oftast ett skämt.


P.S.

Om någonting verkar konstigt eller rent av ett tecken på oerhört dålig stil här på forumet, så är det alltid tydligen bara du och jag som inte förstår oss på humor. Vi får nog leva med att inte vara lika skojfriska som vissa andra.


Annons
Wicked:
Nej, nej... det var inte riktat till dig. Det finns andra i tråden som försvarar en okunnig support.
Så här funkar de på Tele2

Tele2 köper "kundservice" av ett företag som heter Transcom. Transcom hyr in folk från alla håll o kanter o ger de bas kunskaper i produkten(vissa sitter med mer än 1 produkt). Mobil,Kontantkort StenaLine, H&M, Tele2 Fast osv.

Tele2 betalar samtal som är X minuter eller mindre går samtalet över X minuter så är det förlust för Transcom men Tele2 skiter i det. Så de stackas komunikatörerna sitter dubbelkopplade mellan olika produkter och ska kunna allt mellan himmel och jord plus att samtalet måste vara under X minuter. Är man extra duktig o tar massa samtal(som då måste vara under X minuter) så får man mer betalt.
Det El Gringo skriver är inte allt, det ligger ännu mer trassel bakom en First-level support och bakomliggande organisationer. än vad som kommer fram i realiteten.
Det är därför jag säger att ni inte skall ha så höga förväntningar.

Att tro att en person som kanske just nu skall se helheten om de sitter i Pajala och svarar på problem i Göteborg. och på vägen mellan AochB så finns det 3-kabelbolag och 3 företag som kopplar/administrerar denna kedja och i slutänden så kanske det finns en hyresägare som äger kablagen i hyreshuset.
och så hyr han routern/switchen av ett annat bolag, Det är alltså byggt på att gå snett.

Jag håller med er att man skall kräva support, men vi köpte detta arrangemang vid avregleringen,
och kommer att få leva med det en lång tid frammåt.

Men att kalla personalen för allehanda tillmälen är ju inget som löser problemen.

Vi har ju en till tråd parallellt här som speglar samma irritation.
den om bredbansbolaget och andra bolag som det har strulat med.

den handlar om samma problematik.


Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem