Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Stämma ett företag

Stämma ett företag

vem ska man kontakta om man ska stämma ett företag? det handlar om en bilfirma som har gjort ett stort fel vid ett byte av en bil.
jag ska inte stämma företaget mer än om det är absolut nödvändigt. eftersom företaget är skyldig en bekant till mig stora summor pengar så vill jag hjälpa han. bara så man har nått att komma med när vi förhandlar med gubbarna på företaget.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

En advokat...

/
Vänd dig först till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Dom kan hjälpa dig hur dom skall gå tillväga.
Att direkt anlita en adokat kan kosta pengar, om man förlorar i tvisten.

Mer info på: www.arn.se
Det kan kosta pengar även om man vinner i tvisten. Det beror på lite granna hur utslaget ser ut.

Börja med KO (Konsumentombudsmannen) och möjligen även ARN.

Beroende på lite granna hur fallet ser ut och hur mycket pengar det rör sig om kan det även vara värt att i varje fall konsultera en advokat, det är inte så dyrt.
Annons
bör du kontakta som har hjälp bilföretaget som blivet företag PRV
jag tyckte de är i endast absolut nödfall som man ska kontakta en advokat eftersom den advokaten kommer säkert kosta lika mycket som bilföretaget är skyldig min bekant.
så jag tänker kontakta KO och ARN idag och eventuellt skicka ett e-post till dom där de står väldigt detaljerat vad som hände. jag har redan skrivet brevet.
låter det som ett vettigt sätt att få rätt på problemet?
Maila en detaljerad beskrivning till KO och ARN låter som det vettigaste att börja med, sen skadar det väl inte att maila till PLUS på svt... Har man tur tar dom kanske upp det,och det brukar ju kunna få bluffmakare att svettas några droppar extra..
Ring till Robban Achsberg insider på tv3
han gjorde felsökning.
och pelle säger PLUS
LOL ..

Som om Insider och PLUS bryr sig om alla gnällspikar som ringer, bra råd, ring du Aschberg på Insider och Sverker på PLUS och se hur mycket hjälp du får ..

rotfl
jag såg på plus häromdagen där det handlade om bilaffärer som inte gått till så som de skulle.. där var det en som skulle betala sin bil två gånger för att förra ägaren inte hade betalt av lånet på bilen när han sålde den, o de skulle visst den nya ägaren betala tyckte försäljaren.. o nu hände detta för min bekant från samma bilmärke, så man börjar ju undra vad försäljarna tänker med när de säljer en bil, de kan ju inte egentligen bry sig om köparen alls.. för många tänker bara "pengar", om jag säljer denna bilen idag får jag nån tusenlapp till på mitt konto.. bla bla bla bla
sånna ska man bara sätta dit!!

men jag ska lyda era råd om att kontakta plus o får hoppas på att de kan hjälpa mig o min bekant..
Red: inlägg raderat pga olämpligt innehåll /Daniel

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem