Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Stämma ett företag

Stämma ett företag

vem ska man kontakta om man ska stämma ett företag? det handlar om en bilfirma som har gjort ett stort fel vid ett byte av en bil.
jag ska inte stämma företaget mer än om det är absolut nödvändigt. eftersom företaget är skyldig en bekant till mig stora summor pengar så vill jag hjälpa han. bara så man har nått att komma med när vi förhandlar med gubbarna på företaget.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Ricky:

Du tycker inte att man som köpare ska behöva kolla upp huruvida det föreligger pantbrev i egendomen man köper?

Ricky, jag är ledsen, lagen är redan tillräckligt snäll mot dumskallar. Om man gör ärliga affärer och går via "vita" kanaler så får man hjälp och råd att kolla upp just om det föreligger pant i egendomen man är intresserad av att köpa, om man däremot försöker göra s.k. "snabba affärer" där man hoppas kunna tjäna sig en hacka är risken stor att man blir blåst.

Och NEJ det är inte bilförsäljarens fel att din kompis och andra inte är vuxna nog att genomföra ett enkelt bilköp utan att strula till det.

Gud vad trött jag blir på alla svenskar som jämt tror att det är upp till gud, staten och alla andra i hela världen att se till att de alltid har en räkmacka under sig att glida på.
Ta eget ansvar för jösse namn, i inget annat land hade någon ens höjt på ögonbrynet över att en försäljare vill ha betalt för bilen de sålt, självklart av ägaren till bilen om pantbrevet är tecknat på bilen.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem