Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Pipande dator..hackande explorer

Pipande dator..hackande explorer

Min dator har varit konstig på sistonde....det är en äldre dator kanske 6-år gammal...med Duron processor 700mhz..gått hur bra som helst till nu.......när man startar den piper den fort.....sedan när man får upp skrivbordet o klickar på explorer så kan...en sida komma upp 50ggr...o musen lyder mig inte när jag högerklickar....har formaterat hela datorn(förlorade massor med bilder prog mm) ...lagt in xp på nytt flera gån...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

ja den börjar på likadant direkt efter nyinstallation....

kan ev ha börjat när jag knäppte på den efter att ha stängt av den från av o på knappen (för strömmen) på baksidan...gör det ..då o då..när grabben sover o jag vill stänga av den fort....kan något gått sönder?
Dick ett kardinalfel , det där att stänga av den med on/off
varenda gån som du sedan startar om så skall den testa filsystemet eftersom den tror att det blev ett fel i strömförsörjningen.

Det andra är att du bör nog kolla om du behöver drivrutiner
från leverantörerna av din hårdvara också och installera dem med.
kan det ha blivit ngt fel på nätaggregatet?
Annons
visst, men jag skulle testa med drivrutinerna först, om du inte har
ett nätagg att låna av någon.
får man fråga om du har en usb mus och tangentbord av ett speciellt märke
ingen usb mus...eller usb tangentbord...bara vanliga...har testat en annan nu (mus) ...hjälpte inte....
kola moderkortets hemsida om uppgraderingar
hur uppgraderar man bios? så enkelt som möjligt...är en novis....*L*...tror jag har drivrutiner från 2000
funderar på att ta delar från min dator...cdrom...dvd....diskettstation...bygga mig en ny..köpa lösa delar..så billigt som möjligt.....nu när den gamle krånglar...vad tror ni om det här moderkortet...??

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABBG71-F

o köpa en billig processor till....o minnen o fläkt o låda....??
jag ser det som ett dålig val eftersom det inte finns några processorer till det.. Köp ett moderkort som har stöd för dagens processorer istället. Jag tycker det är dumt att köpa hårdvara som troligen inte har speciellt mycket stöd från tillverkaren längre och det nog itne tillverkas nya drivrutiner för eftersom inte processorerna för den tillverkas längre.
pentium 4 processorer finns väl att köpa till det moderkortet...det stödjer väl processor upp till 2.4ghz..skulle räcka bra till mig...behöver ngt billigt o bra...inte ngt nytt o dyrt...eller ngn annan som har ngt billigt o bra tips?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem