Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Pipande dator..hackande explorer

Pipande dator..hackande explorer

Min dator har varit konstig på sistonde....det är en äldre dator kanske 6-år gammal...med Duron processor 700mhz..gått hur bra som helst till nu.......när man startar den piper den fort.....sedan när man får upp skrivbordet o klickar på explorer så kan...en sida komma upp 50ggr...o musen lyder mig inte när jag högerklickar....har formaterat hela datorn(förlorade massor med bilder prog mm) ...lagt in xp på nytt flera gån...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

Dick vilken windows version har du?

windows xp den första <--- Byt genast till sp1 eller 2
windows xp sp1

Den första rikigt fel på och det behövs inte uppdatera windows update den passar bara till sp1 versionerna.

Kolla alla kontakter sitter bra även inne bruken
Dick, glöm det där med nätaggregatet, om det strular startar inte datorn alls, du nämner att det piper, piper det i början när du startar upp datorn, strax efter att den startat? Hur många gånger piper den då?

regards
:Mokos:
satt vid datorn igår natt o tappade tangentbordet på golvet ;då såg jag samma knepiga beteende som jag haft i två veckor med sidr som började fladdra mm....tryckte ihop det igen....o se på fan..när jag startade om datorn ett par timmar senare...så var allt pipande o ostabilitet borta......tydligen var det tangentbordet...o inte mus...processor eller moderkort eller operativsystem som var glapp......knepigt va...o här har man formaterat o tagit bort...ett helt års bilder bara därför....*snyft*...tack för all hjälp iallafall....nu kan man ha kvar sin gamla dator ett år till...*L*
Annons
Man lär sig en sak av detta , att formatera om inte alltid är lösningen.
gör man det sen flera gånger och inte hittar felet.
så får man ringa in felet på något annat sätt.
Dick , om du nu tittar i loggarna , kan du se spår efter
problemet där, och att det pekar på tangentbordet?
japp....ser det när man kikar tillbaka...man tror att ett tangentbord ska tåla det mesta....men tydligen inte.....

tack allihop för svaren

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem