Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox - idiotwebbläsare

Firefox - idiotwebbläsare

Godkväll!
Arbetar som omvärldsbevakare och efter lite tjöt så installerade jag firefox eftersom det skulle vara så himla bra browser.

Följande händer...alla mina internet-genvägar i mina mappar som jag skall leverera till kunder slås ut och blir vanliga "anonyma" ikoner som inte leder nogon vart när man klickar på dem, Datorn frågar inte ens vilket program jag vill öppna dem med?

Jag har tagit bort firefox nu och återställt datorn men det slutar antagligen med att jag får göra om hela djäkla sökhistorien igen..

Är det någon skärpt programmerare eller annan expert där ute som kan förklara detta?

Mvh

/Åke
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Absolut, du klantade dig förmodligen vid installationen, eller vid ett tidigare tillfälle när du designade dessa genvägar.
Mina länkar fungerar utmärkt både i FF och i IE (som fortfarande finns på datorn).
Jepp det var användarfel. inte FFs fel.

Det är ju bara hålla in shift och högerklicka så får du upp Öppna med valet och väljer att dina genvägar ska öppnas med IE. Fast de ska funka lika bra att öppna med FF. Annars gör du något väldigt konstigt med dina länkar.
Är för ovanlighets skull helt överens med Los Lovos...
Kunde inte sagt det bättre själv.
Man behöver inte vara expert för att klara av Firefox installation..t.om jag klarade det ju...
God Natt Sverige
Annons
Nä, tacka vet jag Opera som webbläsare inget strul utan den fungerar alltid som den ska. Jag hade också Firefox innan men det var bara strul hela tiden.
Raj-Raj:

Ja det måste ju vara FireFox som strular, någon annan förklaring är inte att tänka på
Los Lovos:

Vad det är som strular vet inte jag, men när jag hade Firefox så fungerade inte allt utan man var tvungen att lägga till en massa tilläggsprogram för att allt skulle funka, men det fungerade inte alltid ändå. Med Opera så behöver man inte hålla på så utan när det är installerat så fungera allt som det ska och designen på Opera är mycket snyggare enligt mitt tycke.
Ehh, tror att det var ironi ifrån LL inget fel i FF.....å vad e man när man jobbar som omvärldsbevakare?
Jag har både Firefox - Opera och IE installerat på min maskin.
Har aldrig märkt av något problem.
Så du måste ha gjort något fel någonstans - Åke.
Eller:
Jag har en kompis som fick problem med Firefox. Vi har löst hans problem. Han hade installerat drivor med shareware-freeware program - demospel från CD som följer med tidningar etc - så något av dessa program kolliderade med Firefox.
Kan det vara nåt sånt som spökar i din burk - Åke.
Hoppas att du löser problemet.
Wicky.

Om man arbetar med omvärldsbevakning sysslar man med "legalt industrispionage", man kollar upp konkurrenter, marknader, trender etc , på senaste åren främst via nätet samt kommersiella databaser.

/Åke
åke

tror int att du behöver spionera på firefox de är så populärt att de gått om microsoft i häst länder / peter nöjd å belåten firefox annvändare å de funkar utmärkt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem