Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sverige Nordens U-Land

Sverige Nordens U-Land

Ja nu är det klart att Mr Persson har lyckas göra Sverige till Nordens fattigaste land, vi tackar för det Persson.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad talar du för skit!

Det finns olika sorters rikedom. Det som sverige är bra på är att inte dra ner lika mycket som andra på den offentliga sektorn. Vi har bättre möjligheter för studenter att få ekonomin att gå ihop än våra grannar i öster.
Vi har bra mycket bättre infrastruktur och håller också relativt låg arbetslöshet.

Att du vill ha Socialdemokraterna som någon slags syndabock för att vi råkar tycka att det passar ekonomiskt att ha lite statsskulder visar bara att du bara tänker i korthet och säkerligen bara på dig själv och dina inkomster.

Du är en dålig person. Fy skäms. Inget personligt. Du är inte ensam. Men skäms i alla fall!
Vad ska jag? skämas för och varför är jag en dålig person och är det inte personligt att sägja att jag är en dålig person? För det första är detta bara fakta som jag har läst i tidningarna, Sverige har halkat efter de andra Nordiska länderna i Ekonomiska välferden och det måste skrivas på Mr Person räkning, det är han som är en dålig person efter-
som det är han som står vid styret.
Tro inte blint på allt du läser i tidningen... :p
Annons
Sverige är inte bara ett u-land, vi är också på väg att bli ett land med medborgare som tappat sin identitet .
Sossarna har regerat i Sverige i rätt så många år nu. Deras politik har gjort att Sverige nu mycket riktigt är Nordens fattigaste land med stora stadsskulder.

Bönder - tänk om!
Alltid lika fascinerande att sossarnas alla väljare blundar för verkligheten

Men sanningen å säga, så är ens privata ekonomi helt och hållet upp till en själv! Det finns fortfarande ett Starkt socialt skyddsnät, INGEN behöver vara uteliggare eller utslagen knarkare. Det är en fråga om att ta sig i kragen!

Vem som helst kan utbilda sig till vad som helst, och därmed få en anständig lön. Alla som Väljer att börja jobba vid bandet på volvo direkt efter gymnasiet, och sen aldrig tjänar mer än 16 17K .. har bara sig själva att skylla.

Alla kvinnor som skaffar barn med ett svin, som sedan bedrar dem, och lämnar dem, har oftast sig själva att skylla. Leker man med elden, är det lätt hänt att man blir bränd. Umgås man med fel personer så finns risken att man blir skadad, på olika sätt ..

hade vi haft norges olja hade inte den här debatten förts
Visst börjar mycket bli sämre i vårt Sverige, det är dock fel att skylla allt på Göran Persson eller sossarna. Största orsaken till alla försämringar är anpassningen till övriga EU, detta tack vare alla naiva och blåögda som trodde att vi skulle kunna gå med i EU där de flesta länderna har mycket sämre förmåner än vi i Sverige och ända behålla vår jämförelsevis höga standard. Denna "anpassning" kommer att fortsätta i ännu högre grad om det skulle så att vi går med i EMU.

/NP
re: Love

Det är iallafall tur att så många väljer att inte utbilda sig, utan tar dessa"skitjobb" som finns, tex löpande bandet vid volvo.
Annars hade vi haft ett land med hiskeligt många välutbildade människor, dock ingen ekonomi...för det är ju trots allt så att det är tillverkningsindustrin detta land lever av, inget land kan leva av att sälja tjänster enbart.
Och du vet väl att dessa svin som du vill kalla dom kan vara världens gulligaste och finaste människor i början...så det där med att kvinnor får skylla sej själv för att dom blir bedragna och slagna är ju bara rent BS från din sida....egentligen så har du ju inte många rätt överhuvudtaget...skulle inte lämna in en tipsrad om jag vore du iallafall.
//Norton
Sverige är ett fantastiskt land. :)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem