Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sverige Nordens U-Land

Sverige Nordens U-Land

Ja nu är det klart att Mr Persson har lyckas göra Sverige till Nordens fattigaste land, vi tackar för det Persson.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Instämmer!

Jag skulle inte vilja byta det mot något annat. Och att det är så beror inte alls på någont patriotiskt utan klarsynthet.
Jag håller fullkomligt med Johan Stein och det är väl inte så konstigt att Sverige har blivit ett fattigt land som staten vräker ut bidrag till alla invandrare det är inga småsummor det handlar om,nu blir det väl ett jävla liv men jag och många andra har den uppfattningen men det får man inte tycka offentligt.Bilden av det liberala och rika Sverige ska behållas till vilket pris som helst.Det är bara att välja antigen ett välfärdsland eller ett mångkulturellt land.Jag pesonligen vet vad jag vill ha.

Bosse.
mohahha
Annons
Det är ingen nyhet att sossarna har styrt sverige i över 80 år med höga skatter, Det är det som gjort att sverige har varit världens rikaste land under många herrans år... Vi ligger i topp inom många områden, teknik, läkemedel, IT. Vi har stora naturtillgångar och vi har en välutbildad befolkning, bra ifrastrukturer. Att klaga på Sverige visar bara att man är historielös, att man inte kan sin historia... Sverige och sossarna har skapat ett land där alla får en möjlighet. Att vi ligger sist i Norden är väl inget konstigt, vi har genomlevt en enorm förändring dom senaste åren, men är på väg ur den krisen. Den kris som kommer närmare Norge, Danmark och Finland.

Man kan inte skylla på skatterna, för Norge som ligger etta i Norden och 2:a i världen har världens 5 högsta skattetryck. Danmark som ligger två i Norden har väldens Näst högsta skattetryck, Och finland ligger också högt upp på Skattetryckslistan. Att norge ligger högt på BNP-listan beror enbart på Oljan men det säger ju inget om infrastruktur och hur många som är fattiga i landet. Att dom har enorma problem med vägar som är dåliga, dålig uppföljning på jobbmarknaden osv.
Danmark vad har dom? Några få stora industier coh finland har bara Nokia. Som gör att folket är rikt... men vänta vi har ju en jäkla massa industier inom många olika områden men vi har också en hög levnadsstandare som dom andra Nordiska länderna inte har...
Snälla Bosse...

Finns det en motsättning mellan att ha ett mångkulturellt land och vara ett rikt land?
öhum, anledningen till att det går dåligt för S är enkel. Vi jobbar inte tillräckligt hårt. Vi ger helt enkelt för lite output per arbetad timme, jämför t.ex. med japaner och koreaner, dom är det fart på! Kolla på amerikanarna, dom har nästan ingen semester. Den som jobbar mest eller smartast vinner!
Morgan:

Att Sverige, och vi i Sverige har det så pass gott ställt med saker och ting som vi har det, har med att göra det faktum att vi stod utanför andra världskriget, än med sossarnas förträflighet att göra.

Norton:

Jag ser på din skrift, att du är ytterligare en av alla dessa vidriga stackars själar som alltid skyller allt på andra, och hatar det personliga ansvaret.

1: Läs på dig om marknadsekonomiska principer innan du skriver om saker du inte förstår.

Var och en, sin egen lyckas smed.

2: Blir en kvinna totalt lurad av en "gullig och fin människa" som sedan förvandlas till ett svin, så kan hon skylla sin olycka på honom. Om kvinnan däremot stannar med svinet i 10 år, så ligger min medömkan rätt långt borta.
Enligt samma princip, så har jag inte mycket medkännsla till övers för tjejer som idkar nära umgänge med män vars själva kultur stadgar att tjejerna i fråga i princip är horor, och mannens egendom, när dom förvånat plötsligt blir gruppvåldtagna.

Om man leker med elden kan man bränna sig.
Angående världskriget så är det tur att partier som socialdemoktraterna har haft störst del av styrandet. Annars är jag av den bestämda uppfattningen att vårt samhälle skulle ha ändrats till det sämre.

Några intressanta idéer du tog upp där. Och jag håller med dig. En kvinna som stannar med en svining man så pass länge är nog värdig att bita i sura äpplet själv.
Men det senare du sa tror jag inte stämmer riktigt. Alla killar även dem som har ursprung från andra kulturer har samvete, precis som du och jag, och kan inse vad som är rätt och fel i vårat samhälle.

Dock så håller jag med om att några kulturers kvinnosyn verkar konstig.
Anser du att Sverige ska införa euron som valuta?
JA (467) NEJ (431)

Missvisande gallup anser jag!..VARFÖR?.Jo betänk alla de 30-40% (?)som saknar tillgång alt. anser detta med nätanslutna datorer helt onödig, för det finns ju tidningar...de är ju knappast med i gallupen!?
Tror, det är just denna grupp som kommer att själpa/fördröja Sverges utvecklingen på obestämd tid med ett *kristallklart* NEJ.
Vi har ju valt vara medlemmar i EU-familjen i det valet...skulle Sverige välja att hoppa av detta samarbete skulle bli katastrof för Svedala...en klar fördel är att sitta ner i båten, inte att ligga i vattnet utan flytväst å kolla var båten styr...

Anser att denna synnerligen viktiga opolitiska
fråga borde röstats fram mellan våra "så kallade folkvalda"...
Nu kommer de mindre sakkunniga avgöra
Eurons vara eller inte...osannolikt korkat!

Men antar jag har för höga krav på dessa
"folkvaldas" förstånd! Ett bra "försvar" är förvisso de är valda av oss Svenskar för att fatta viktiga beslut.:o))
När sedan årtiondets(?)viktigaste beslut dyker upp... DRAR DE SIG UNDAN SITT UPPDRAG!:o(((

MvH//Lycka till i Ert val!//leffepeffe



Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem