Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt

Våldtäkt

Jag kan inte med ord beskriva den ilska som jag känner när man mer eller mindre på daglig basis läser om någon stackars tjej som våldtagits. Idag t.ex.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,739946,00.html

Vad i helvete är det för fel?!?
Alla våldtäktsmän kan ju be en stilla bön att jag inte är i närheten när dom begår sina vidriga handlingar.
Dessa två hade jag antagligen dränkt utan minsta ånger. Henne liv är förstört. Hur ska hon någonsin kunna få ett normalt förhållande till män? Kan helt ärligt säga en mördad våldtäktsman inte framkallar minsta sympati hos mig.


Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad är det för fel?

Fram till andra hälften av 70-talet har antalet våldtäkter varit tämligen konstant. Sedan dess har det formligen exploderat. Vad tror du, ärligt talat att det beror på??

Antalet anmälda våldtäkter:
1975: 768
1980: 885
1985: 1035
1990: 1410
1995: 1707
2000: 2026
2001: 2086
2002: 2185
2003: 2565
2004: 2631

Enligt BRÅ (Brottsförebyggande Rådet) så kan dock mörkertalet vara så högt som 75%. Med andra ord är det bara ca 25% som anmäls.

EZ
Har en vän som är polis så man får ju höra ett och annat...

Man behöver inte vara speciellt klipsk för att se ett visst samband i den statistik du visade heller.

Som av en slump hände det dessutom i Husby simhall...
Ush, Våldtäkter är hemskt!
:@
alla stackars små tjejer som blir våltagna blir ju helt knäkta!
Ush!
Att dom aldrig kan sluta! :(
Och att det endå är så få som döms!
Jag menar det finns säkert flera tusen kvinnor som blivit våldtagna, Som inte har berättat det!
Annons
Det är snart dags att införa dödstraffet i sverige igen. Det börjar bli hög tid att systematiskt avrätta dessa missanpassade personer.
Nä, men dags att föra upp sanningen till ytan och inte dölja vilka förövarna är! Det finns bara ett TV-program som inte döljer vad som egentligen händer i Sverige... och det är Efterlyst! Alla andra döljer sanningen. Jag blir så trött
Nej de här killarna kommer inte bättre sig om de får en andra chans.
De ska sättas i ett vanligt fängelse. Och deras identitet skall göras ofentlig så alla kan ta reda på vilka de är. Så borde man göra med alla sexförbrytare.

Annars yxa och en huggkubbe skulle funka bra tror jag. Chopp chopp.
RED: raderat
Svanen , utan namn till utredningen, så ger ditt inlägg inget.
bara ett påstående för att få ut ett annat medelande.
/göcke



Den som försöker våldta en flicka/tjej/kvinna när jag ser på kan ju räkna med att bli ärrad och trasig för resten av livet.
Alla normala män måste säga stopp nu. Vi kan inte tolerera mer, stäm i bäcken, när helst man anar kvinnoförakt så måste man dra i bromsen.
Jaha, då var det dags igen:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11265640.asp

EZ
ush.. ):

tänkte på, häromdagen såg jag nyheterna, där dom säger att befolkningen ökar med 1 miljon varje vecka.
(ej inberäknad dödsfall av olika slag!!) men att befolkningen på jorden helt klart ökar mer.
sen att folk flyttar runt till olika länder av onämnda anledningar, influerade av olika kulturer, religioner, uppfostran.
jo, det har ökat.
även att folk från krig tar med sig våldet dit dom flyttar.
läste om Jackie Arklöv (bankrånare) när han var legosoldat, bevittnades av medsoldater skära upp en gravid kvinnas mage. han är misstänkt för ett antal krigsförbrytelser.
misstänkt..
bara ORDET misstänkt är misstänkt... *huu*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem