Måndag 11 november 2024 vecka 46
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt

Våldtäkt

Jag kan inte med ord beskriva den ilska som jag känner när man mer eller mindre på daglig basis läser om någon stackars tjej som våldtagits. Idag t.ex.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,739946,00.html

Vad i helvete är det för fel?!?
Alla våldtäktsmän kan ju be en stilla bön att jag inte är i närheten när dom begår sina vidriga handlingar.
Dessa två hade jag antagligen dränkt utan minsta ånger. Henne liv är förstört. Hur ska hon någonsin kunna få ett normalt förhållande till män? Kan helt ärligt säga en mördad våldtäktsman inte framkallar minsta sympati hos mig.

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

EZ:du ställde en fråga i ditt första inlägg...

Det finns många olika anledningar till att våldtäkter ökat-en av dem är att vi kvinnor är ute och rör oss ensamma mycket mer nu än för 30 år sedan.
Jämlikhetssträvan i samhället har också en del i det-vi ska kunna göra precis samma saker som ni män när vi är ute utan att tänka på att vi är kvinnor och borde vara misstänksamma.
En annan sak är det utbredda användandet av porr som inspirationskälla till hur sex "ska vara".
Sen tror jag att många män är ilskna över att vi inte längre måste "stå vid spisen och föda barn".
Att mörkertalet är stort är ju inte så konstigt-en kvinna som blir våldtagen "får skylla sig själv" för det mesta-man var full,hade kort kjol,var utmanade eller annat dravel som inte hör hit...vem vill få hela sitt privatliv uppläst i rätten?

En intressant sak är att de flesta som blir våldtagna känner förövaren-kontentan blir då att en främling är mindre farlig än en man känner...konstigt. Dtta gör väl också att man avstår från att anmäla kan jag tänka mig-för man måste väl "ha gjort något för att han hoppat på mig"
Totalt är det 43815 anmälda våldtäcker i Sverige mellan 1975-2004.

Anmälda sexbrott mellan 1975-2004 är 179 856 stycken och då är inte våldtäkt inräknat.

Det är väldigt höga siffror.

http://statistik.bra.se/solwebb/action/index
hmm-.-
Annons
Jag tror inte ett SKIT på att där verkligen var så många i närheten o såg på, de är ren lögn.
Om de nu var så många personer varför skrek inte flickan eller gjorde nått för att få dom andra till att inse att det var en våldtäkt? Om hon inte skriker kan hon få de andra att tro att det bara var sex. Om de andra nu änns såg det, men de tvivlar jag på.
Men om man nu ser de från andra sidan att hon nu skrek och de andra bara stirrade på henne, så är de ALLVARLIGT fel på de personerna som fanns i närheten på badet då. Om jag skulle se eller höra att någon blir våldtagen hade jag klart som fan satt stop på det även om jag själv kan få en smäll på truten.
Man kan inte vara så fega som vi svenskar är. Tror fan att de händer så mkt skit om ingen vågar göra nånting åt det!

Den historian aftonbladet skrapat ihop hade de dra för nån annan. Jag tror inte på den.

Peace

Sida:
« 1 2

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem