Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svullos död

Svullos död

Så har ännu en rolig och sympatisk människa bitit i gräset. Blev lika illa berörd som när Ted Gärdestad och Mikael Ljungberg lämnade in. Verkar som att det alltid är det trevligaste och känsligaste personerna som går först

EZ
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Det mest beklämmande i situationen tycker jag personligen att anhöriga i sorg som är i början av sitt sorgearbete utnyttjas av media för att skapa debatt och sälja lösnummer. Dessa anhöriga har kanske själva känslor av skuld och ånger, men väljer att vända sin obearbetade sorg, ilska och skuldkänslor mot psykiatrin istället. För att visa omtanke om Mickes minne, hans efterlevande och de personer inom psykiatrin som brottas med tankar på om de brustit i sitt omdöme har i alla fall jag tänkt att inte spekulera runt vem som bär skuld.
VARFÖR

VARFÖR ÄR KÄRLEKEN SÅ HÅRD Å OND TILL EN HELT UNDERBAR Å GENOM TREVLIG PERSON
VILA I FRID
Kan inte annat än att instämma!

Mer pengar till psykvården!
Annons
moski: hur vet man när en person är självmordsbenägen? Om du jobbar inom psyk. borde du veta att man kan lura både läkare och skötare.
Vad jag menar är att en person som verkligen VILL ta livet av sig kommer att göra det oavsett insatser-även om du botar den inlednande depressionen så finns ändå tankarna där så fort det blir motgångar i livet-DET kan ingen vård göra nåt åt.
Man kan väl tycka att tvångsvård borde kunna användas oftare-är man tillräckligt sjuk är man ju inte medveten om det-men den har ju sina avigsidor också tyvärr.
Galningar som irrra runt kommer alltid finnas-de värsta dårarna har inte ens en sjukdom som går att bota...
Hallå.-.. det är familjen - inte sVULLO DET ÄR SYND OM!!!!!!!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem