Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skapa i Frontpage?

Skapa i Frontpage?

Hej!

Jag har skaffat MS Frontpage 2003 och undrar om det finns någon jättebra nybörjarkurs här på internet?
Nämnligen så att jag skulle vilja ha en egen hemsida.
Mvh Micke
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Gösta. Du fattar inte ett skit av vad folk frågar om och vill.
Låt Micke bli intresserad först så kan han gå vidare sedan om han blir intresserad.
Vilken programmvara som lämpar sig bäst är givetvis individuellt. Men som mokos nämde så lägger frontpage till skräpkod, skräpkod som kan få dig förvirrad den dagen du väljer att gå under huven på en hemsida. Med detta sagt så skulle jag vilja rekommendera dig att använda Dreamweaver för dina projekt.

Oavsett vad du väljer att gå vidare med så kan du hitta informativ och någorlunda billig literatur genom "som nane nämt" pagina eller lynda.com.

Lycka till!
Perask om du skall bygga ett hus börjar du taket eller?
men jag börjar underdelen föst grunden.
Du känner inte mig. du avgör inte mitt ordblind att göra.
frågar dig kan du göra själv hemsida grunden HTML kod
eller kan du hålla tyst, och låt bli nämt mitt namn
Annons
Kan bara konstatera att en del på IS hävdar att man ska lära sig Html-kod för att kunna göra hemsidor.

Varför har i så fall FrontPage, Dremweaver m fl program utvecklats?
Svaret är - för att underlätta för användaren.
Är det fel att använda sig av hjälpmedel?
Kan aldrig vara det.
Men OK - vill man gå den tunga vägen, ta då Html-vägen!
Vi andra tar den lätta(are) vägen, FrontPage etc
Rolig rubrik.... Skapa i frontpage ?

Det enda jag har lyckats skapa där är problem.......

Men det fungerar jättebra som startprogram, jag antar att du inte är intresserad av att lära dig kod, så varför bry sig om det, när man faktiskt inte behöver det ?

Med tiden så kommer du nog underfund med att du kanske vill ha en bättre hjälp än vad FP kan ge dig, och då är det liksom bara att byta upp sig!

Att Gösta är en "fena" på att göra hemsidor med sitt DreamWeaver är en smula konfunderande, då en hemsida och kod alltid till 100% måste stämma och inte skrivas fel, med tanke på hur bra han lyckas att uttryckas sig i detta forum ? ? ? ?

Dessutom så skall ju dom flesta hemsidor innehålla någon form av text info, hur går det till ?

Ingen kritik till dig Gösta, jag tycker bara att det verkar en smula konstigt.....

/// M
Det skulle verkligen vara kul att se lite av Göstas HTML-alster.
Han kan säkert en massa i teorin, men att uttrycka detta i komplicerade taggar är en helt annan femma. Han vet säkert att ett endaste litet semikolon eller mellanslag kan vara förödande om det läggs in fel.
Så låt alla som vill "wysiwyga" utan att för den skull racka ner på personen ifråga, utan hjälp ist f stjälp !!
Micke jag gjorde en enkel hemsida i Frontpage utan några som helst förkunskaper och HTML knackning,så kan jag så kan du.

Testa dig fram och du blir förvånad hur lätt det är i Frontpage.
Jag har nu börjat titta lite smått på Dreamweaver då jag tror att man kan göra lite mera där.

Tänk bara på vad du vill göra med din hemsida först,gör sedan ett enkelt manus och rita upp hur du vill ha det med länkar och så.

Vissa får skärpa sig på denna sida och sluta kasta skit på varandra och HÅLL ER TILL TRÅDEN.
Anders det är okej med du har gjord sida men
förstår html är så segt lära sig men
HTML döroligt man vet hur man gör..

Minion IT: Bra att vara rakt på sak

Proxy självklart stämmer det.

Jag bidrar med dessa länkar
Jag är förvånad att ingen
hjälper med relevanta svar.
i stället så svävar ni ut som om det är det värsta väckelsemötet ni håller.
Frågar man efter en jättebra nybörjar kurs.
tycker jag att man kan svara med någon sådan om man vet det.

jag har inte provat microsofts sida
men det kanske kan hjälpa till.
Annars så kanske någon kan bidra med tips om en bra bok för detta ändamål. tex microsofts egna faq böcker

Microsoft
http://office.microsoft.com/training/training.aspx?Ass
etID=RC061276411053

http://www.microsoft.com/sverige/products/office/applicat
ions/frontpage/2003/default.asp
Göcke: Hur till vida dom andra bedriver väckelsemöte eller inte tänker jag inte svara för. Men jag anser dock att mitt inlägg med mina tankar och åsikter är högst relevanta för ämnet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem