Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skapa i Frontpage?

Skapa i Frontpage?

Hej!

Jag har skaffat MS Frontpage 2003 och undrar om det finns någon jättebra nybörjarkurs här på internet?
Nämnligen så att jag skulle vilja ha en egen hemsida.
Mvh Micke
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Det relevanta är att svara med stöd för att komma igång med just Frontpage, Alla hjälpmedel har för och nackdelar.
och det var inte frågan Micke ville ha hjälp med.

så nu ber jag er att sluta diskutera för och nackdelar.
Visa på sidor som kan hjälpa en användare att komma igång
med Frontpage 2003 eller på bra lättbegripliga böcker.
micke

vet att du vill göra hemsidan i ms frontpage
men
om du skulle ångra dig, finns ju detta:
(enkelt!!!!)

http://www.javascript.nu/borja.shtml

micke

mitt råd är att börja enkelt och sen avancera uppåt.
Annons
http://www.iml.umu.se/stod/program/frontpage/

här är kurs för frontpage, även den verkar enkel



((SORRY göcke, det råkade bli 3 inlägg i rad))
Göcke: anledningen till att vi enligt dig "svävar ut" och inte ger relevanta svar kan ju vara p.g.a vi som seriösa och välmenande medmänniskor vill förhindra att Micke här begår ett stort misstag genom att använda ett program som borde bannlysas ur HTML historien. Risken finns ju att han tröttnar efter att ha stångats med detta program.
Man märker också att många inte anser att HTML är jätteviktigt att kunna, vilket i och med WYSIWYG programmens existens är en sanning.
Men klaga sedan inte när en bild som ni enligt eran WYSIWYG editor skall ligga ALIGN=BOTTOM, och istället flyter omkring 2 cm ovanför. Det finns nog hundra fler exempel där man inte kan ändra i WYSIWYG editorn, men när man går bakom och tittar i koden så upptäcker man direkt vad som är fel och åtgärdar det där.
Men som sagt, Micke kör hårt med det verktyg du finner bäst, lär dig HTML om du har lust, du kommer att ha användning för det i framtiden, och vem vet, du kanske blir biten av det som jag blev för snart 8 år sedan när jag började med webbutveckling.

regards
:Mokos:
Göcke tyvär har du inte något grund av html området
jag känner någon som började med frontpage det gick ett helvete
Om du går ett hemsida kurs
Alla lärare säger
Man måste lära sig hmtl grunden.

Lär dig att fatta hemsida är programmering och det är inte tryck
m0zQit0z , ok

Mokos , starta en annan tråd med för och nackdelar med att använda olika wysiwyg hjälpmedel så kan vi diskutera där.

Gösta , helt ointresant om jag kan programering eller ej.
För att svara på om det finns bra sidor på webben för att lära sig Frontpage krävs det ju inside infomation om just Frontpage.

Så hoppa ifrån för och nackdelar i denna tråden och ge Micke det han frågade om.

mvh // göcke
Göcke: så du anser att Pagina inte är av relevans gällande Frontpage? Jag hävdar motsatsen: http://butik.pagina.se/FB_produkt.asp?seek=frontpage

Ha en fortsatt bra dag!
*suckar uppgivet*

OK, Micke. Jag vet inte om du har tagit åt dig något, men jag kan tyvärr inte ge dig något bra råd eftersom jag själv inte använder eller kommer att använda Frontpage

Göcke: Tanken med ett forum borde väl ändå vara att få råd och hjälp när man frågar om något.?
T.ex. om jag skulle starta en tråd där jag frågar om det finns några schyssta 19" fälgar till min Ford Fiesta-88, och vad dom kan tänkas kosta, så skulle ju jag vara mer än tacksam om någon på forumet upplyste mig om att man inte kan använda 19" fälgar till en Ford Fiesta, utan högsta tänkbara storlek är 17"....
Innan jag går iväg och köper ett par 19" och sedan står där och blir förbannad.. "varför var det ingen som sa....."..?

Eller har jag fel?,

Ett forums uppgift borde vara att upplysa, och att man kommer i kontakt med andra människor med erfarenheter man inte själv har, så att man kan få nya infallsvinklar och kan utvecklas som människa?
Så snälla, jag vet att du är moderator, men jag tror att du och forumet skulle vinna mer om du jagade inlägg som direkt strider mot forumreglerna med personangrepp och nonsens..? än oss som faktiskt försöker ge bra råd, och som har ärliga avsikter.

regards
:Mokos:
Håller med Mokos för jag tycker det är relevant att få veta både för och nackdelar och egna erfarenheter av i denna tråd Frontpage.

Jag tror att många av er glömmer vilket syfte man vill ha med en hemsida,min hemsida riktar sig bara till vissa och innehåller inget intressant för utomstående och då räcker det bra med Frontpage för mina behov.

Det vore intressant att veta vad Micke ska använda sin hemsida till.

Ha det bra utan HTML

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem