Onsdag 17 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Outlook svarar inte

Microsoft Outlook svarar inte

Outlooken fastnar på ett inkommande brev från: Mailer Daemon@ws6-4.us4.outblaze...... failure notise det är på 10MB.
Det verkar för stort så den bara tuggar eller? Men jag kommer inte åt att ta bort den för som sagt programmet svarar inte!
Finns det något tricks för att komma igång igen?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

sluta att annvända skiten
men först skall du gå över till incredimail som är mycke säkrare å snabbare sen kan du ta bort outlook för har du inte de rätta inställningarna där som gäller säkerhet så bara tuggar programmet
för du kan vara utsatt för virus eller spionprogram så ja uppmanar dig till att kolla din säkerhet på datorn

blev de så efter den senaste uppdateringen gå in på konto å kolla om server inställningarna funkar annars kan du skapa ett nytt konto å de förändrar inget / peter
eftersom mailet är på 10mb kan det vara så att du har dålig hastighet mot den där mail servern så det verkar som programmet hängt sig när det faktiskt jobbar på att tanka hem mailet.

Hur länge har du låtit det stå?
Går man in på mailservern utanför outlook så funkar det bra.
Det har fått stå en stund 30-60 min. tror jag men det kanske är för kort stund, kommer inte åt kontoinställningarna eftersom den låst sig. Kan det vara Panda som låst den eftersom den verkar scanna länge. Har haft incredimail men.....nja
Annons
Jag tror nog att det är Panda som kanske strular lite. Du säger ju att du kan gå in på mailservern och det funkar. Om du då litar på att mailet inte innehåller något virus så borde du kunna avaktivera Panda och sedan ladda hem mailet.
Jag misstänker dock att det här är ett virus. ex. Det finns ju några virus som maskerar sig så här ex. W32/Mydoom.o@MM.

Mailer Daemon brukar det stå i de mail som man får i retur då adressen inte stämmer. .
Mitt råd är att du går in på mailservern och raderar det.
janne

håller med dom andra, du verkar fått ett virus
här är info och brottagnings verktyg (som PerAsk skrivit om):

http://www.symantec.com/region/se/techsupp/avcenter/venc/data/se-w32.myd
oom.m@mm.html

urkapurka för microsoft outlook
janne
jo de är bättre änn outlook express (vilket urfånigt namn)
om inte så finns mozillas thunderbird den är något snabbare änn incredimail men säkerheten är den samma = hög
annars om du nu vill ha outlook så leta efter en ny version som är ev bättre i säkerhet ja vet inte de är upp till dig själv va du vill ha för
e-post program att jobba med men de jag rekommenderat funkar bra å de har hög säkerhet å är snabba att jobba med
men som sagt så är de upp till dig själv vad du vill jobba
med men tänk på att ha antivirus program som funkar å är uppgraderat å uppdaterat lycka till / peter a
Har uppdaterat outlook (office) och pandas senaste utgåva med dagliga uppdateringar +spyboth och adaware!! Och en massa också = tålamod.
Men jag tror att det är mer mailet som är för "tungt" och vad det kommer ifrån har jag ingen aning då jag inte skickat ett så stort mail.... Datorn fick stå hela natten om det skulle vara så att den fick lite mer tid att komma fram eller vad man skall säga.
Kan man inte gå bakvägen till e-posten och plocka bort den från datorn? t.ex. via utforskaren eller nåt?
Webbmailen är den inte kvar på eftersom jag går in där och läser e-posten på andra datorer överallt, har nameplanet om nu inte det finns en annan webmail för dom...
peter andersson blanda inte ihop outlook express och outlook det är två helt skilda program. Och det är stor skillnad på både säkerhet och funktionalitet på dem.

Janne om mailet inte har kommit efter så lång tid så är det troligen ett virusmail som spärras nånstans. De flesta mailservrar (publika) tillåter inte att man skickar större mail än 10mb just för att de inte ska bli överbelastade.
Har scannat online poch testat olika removaltools för senaste virusen också men inget "napp"! om det är "spärrat" pga virus eller för stor fil så borde det gå att ta bort det på något vis.
Frågan är bara hur?
Problemet löst!
Stängde av pandan och avslutade outlooken, Startade outlooken igen och då hämtade den hela mailet och resterande e-post.
Med pandan avstängd och omstart av outlooken gick det till slut att få bort 10MB:s mailet... Det var en returnerad e-post till min dotter med en musikfil på!!! Men i returen var det c:a 7km bokstäver bara, från hotmail. Tack för det!
Tack för ert intresse och hjälp.
//Janne

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem