Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Handikappade

Handikappade

Hej!

Jag tycker man ska sluta klanka ner på handikappade både på IS och andra!

Dom har tillräcklickligt svårt med sig själva tyvärr utan att andra behöver påtala deras fel och brister..!

Det är bara synd om dom!

Även om dom nu hittar på sitt handikapp så är det ett handikapp i sig..för vilken frisk människa hittar på ett handikapp som inte finns???

Tack för ordet!
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Likaså tycker jag man ska sluta hacka på invandrare..

En del har svårt med att hitta jobb och en del har svårt med språket och en del med att anpassa sig..

Det är inget fel i det..!

Man måste visa empati och medkänsla med dom som är svagare och hjälpa dom så att alla får ett bra liv/jobb/skola mm..

Bara genom ökad insikt/medkänsla och förståelse kan vi få ett bättre Sverige!

Gott nytt år!

bubben :krammar: vi ska ta hand om varandra
Tycker jag också!

:krammar:
Annons
Även handikappade måste väl följa de regler och förordningar som finns? I övrigt så anser jag att man skall visa handikappade personer respekt.
Bubben:

Varför tycker du handikappade synd om?
Det får du inte säga till en handikappad "synd om handikappade"
Jag är kontaktperson den killen jag träffar är utväcklingstörd
men han är inte senil, han har bra iq..
ordblind är inte ett handikapp.

Göcke gör ett kanon bra jobb på forumet flesta blir bortagna eller låsta
ja,tuker,,attt hsyt,bra,,män,juh,,intee..praa..du,,intee,,pra..jälva..upp,,okk.var,,,
nää..ta,,bort,jah..
Hum... vad är det nu som förorsakat det där inlägget? Tja det lär man väl aldrig fatta p.g.a. alla spårlöst försvunnena trådar, och om någon upplyser om det så försvinner väl även denna tråden.
En förståndshandikappad som kallar medmänniskor för Hitlers son kanske inte förstår bättre, och det är inte helt okej att starta smutskastning på denne. Det måste ju alla förstå att en person med det språket, och den retoriken inte är normalbegåvad, så varför slösa energi på ilska? Att mobba och göra sig rolig över att någon med förståndshandikapp verkar klent begåvad är grymt, om personen beter sig illa får man påpeka detta på ett bra sätt tycker jag. Man får helt enkelt vara den vuxne i sammanhanget.
Okej Wicked, jag skall sluta klaga på moderatorn....
Hej Bubben!

Kan inte hålla med dig om allt det som du skriver.
Om det är något som man har lärt sig efter att ha jobbat med människor med olika förutsättnigar är att inte tycka synd om dem.
Se människor som likar fast med olika förutsättningar för att klara av saker och ting.
Behandla människor med ett handikapp som du själv vill bli behandlad, med respekt. Att tycka synd om människor med handikapp leder ingen vart, varken för dig eller personer med andra förutsättningar.
Självklart är det som du skriver att ingen mår bättre av att någon påtalar fel och brister som redan är uppenbara eller att man slänger ur sig kommentarer som nedvärderar andra människor.

Våga inse att alla människor har lika värde och behandla dem därefter.

Ha en god fortsättning på Julen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem