Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Handikappade

Handikappade

Hej!

Jag tycker man ska sluta klanka ner på handikappade både på IS och andra!

Dom har tillräcklickligt svårt med sig själva tyvärr utan att andra behöver påtala deras fel och brister..!

Det är bara synd om dom!

Även om dom nu hittar på sitt handikapp så är det ett handikapp i sig..för vilken frisk människa hittar på ett handikapp som inte finns???

Tack för ordet!
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Efter att ha läst den senaste tråden här så blir jag bara mer och mer konfunderad.

Vilka är ni som sitter och klankar ner på de som är handikappade eller utvecklingsstörda på något sätt ???

För mig så handlar det om att vara en medmänniska i ALLA lägen. Det är en självklarhet som ALLA borde ta och tänka på.
För ni som nu klankar ner på dem kan ju bara tänka Er själva vad de som blir utsatta för Erat s.k "klankeri" tycker och tänker om Er.

Jag har en hel del vänner som på ett eller annat sätt har ett handikapp och de är otroligt intelligenta personer.


Tack för ordet
"en besviken IS-fan"
Jag tror inte det handlar om illvilja Kobby, jag tror bara inte att folk alltid inser vad de gör. Vem vet vem som döljer sig bakom ett nick? Någon som beter sig konstigt kan göra så för att den har ett begåvningshandikapp eller ett psykiskt funktionshinder. Det är inte alltid uppenbart för den som läser som spontant kanske tänker: "Vilken idiot", och utan närmare eftertanke kanske skriver det i sitt inlägg också. Den här diskussionen kanske kan medvetandegöra alla om att det faktiskt ibland sitter personer med olika svårigheter bakom datorerna och att man kanske inte behöver svara någon som är otrevlig mot en med samma medicin.
Tack!
Där kom det rätta ordet -funktionshinder-.
Det finns många och av olika grad. Det ena utesluter inte det andra.
Det allra största är nog brist på empati. Det är väl det enda som är handikappande/begränsande, för både drabbad och omgivning.

Men alla har vi ändå något vi är bra på, kanske som kompensation, kanske omedvetet.
Med trygghet runtom sig, känns det som om funktionshindret krymper, man vågar vara sig själv, bli accepterad för den man är och hur man fungerar.
Annons
vill gärna tillägga:

visst finns det dom som saknar empati, vilket i sig kan vara en psykisk åkomma. sådanna personer syns även här på forumet.
hur dom nu vill kalla sig: friska/sjuka.
kan ju tyvärr inte den *sjuke* avgöra.

och oavsett funktionshinder,
handikapp eller andra psykiska åkommor,
detta ger inte immunitet!
för isåfall behöver personen vård. ALLA ska följa regler/lagar.

tror nog det finns fega människor som vill *skylla ifrån sig*
slippa undan konsekvenser när regler/lagar bryts.
detta anser jag vara fel, oavsett vem personen är.
viktiga är att människor tar ansvar för vad dom säger och gör.

vad jag menar: ALLA bör visa varandra respekt.
sen hur/vem/vad/ personen är har mindre betydelse.
Bubben om jag bar Moderatorer skulle jag spärrar dig denna nya inlägg

Jag ber dig LÄGG AV har härsyn dem andra får diskutera
Moderator har snackade med mig förut jag skall tämpa ner och jag hae gjord det.

RED
Gösta , överlåt modereringen till Daniel och mej.
och har du andra synpunkter på det , ta det via mail till oss.
mvh // göcke
Gösta:

Ta inte åt dig!

Jag har inte pratat om dig, jag pratade allmänt..!

Mvh/bubben
Denna Gösta verkar ha många av er stammisar bakom ryggen, han verkar tillåtas att göra vilka utlåtanden som helst utan några större reaktioner från er.

Som ny i detta forum blir man lite fundersam, varför varnar inte ni stammisar för denna Gösta direkt, i stället för att låta det gå onödigt långt. Han verkar vara väldigt snabb med att tala om sin ordblindhet, och då får man naturligtvis en större förståelse för hans, ska vi säja lustiga språk, och förknippar det inte med det ni verkar veta och som jag nu tror mig förstår.

Har sett flera antydningar åt både det ena och andra hållet om denna Gösta, men försök att tänka er in i en situation som ny i forumet när ni ser Göstas framfart mot någon ny.

Eller är det så att ni inte vill ha in fler personer i detta forum,? utan bara fortsätt med inbördes beundran?????. Jag tror inte detta, bara en tanke som kom upp.
PCT:

Jag ber dig nämt aldrigt mitt namn mer eller prata om mig fortsättningen jag lever.. LÅT MIG VA
Göcke ensak ni har svårt har ordning denna forumet
skaffa mer moderatorer då. eller fixa bättre system.
ber Gruvsjö hon kommer fixa det
Gösta:

Försök att förstå, det är mer än du som är människor och lever.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem