Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kina vaknar

Kina vaknar

Neeej!!!

Nu börjar kina vakna och sluka bensin och olja i massor!

Vad betyder det för växthuseffekten???

Någon har sagt att när varenda kines har varsin bil går världen under..!

Vi kommer inte kunna andas då..solen förmörkas och en ny istid kommer..!

NÅGON...STOPPA DETTA NU!!! kolla länken!

http://www.expressen.se/index.jsp?a=495679

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

det skall vara:Teknologin har dom redan, och det är mycket som händer i kina som vi eller någon annan inte får reda på.
Jadu...

Dåå får USA nåt att bita i!!!

Hahahahahaaaa!

Men om varje Kines får varsin bil kan vi nog säga "tack o godnatt"

Det är nog HÖG dags för etanoldrivna bilar eller nåt annat och det FOOORT!!!
Annons
Detta är VERKLIGHETEN och inget påhitt längre..!

NÅT måste göras och det NU!

Kina expandrar som ett virus sprider sig med ljusets hastighet och i morgon kan allt vara försent!!!
En sak är säker USA:s stormakttid är nog över för alltid och dom har själva bäddat för det..genom deras prat om kapitalism osv...nu när ett land med flera invånare och lägre löner/levnadsstandard kan konkurrera är det nog inte lika roligt för USA längre!!!

Dom lyckades krossa sovjet ekonomiskt men frågan är om dom kan göra om samma sak med Kina???

bubben

nja, kina är inte så lågavlönat som många tror.
industrin växer som svamp i skogen.
detta hittade jag:

///...Den ekonomiska boomen sätter också spår när det gäller miljön. Vattenbrist och avgaser tillhör numera vardagen. För att få energi bränner man kol och olja och Kinas bidrag till växthuseffekten ökar i samma takt som den ekonomiska tillväxten.

Kinas omvandling påverkar Sverige. De stora svenska företagen finns på plats. Ikea planerar till exempel öppna tio nya varuhus i Kina de fem kommande åren. Jobb flyttar också från Sverige till Kina. Det finns en bild av att det bara är enkla, lågavlönade jobb som skapas i Kina. Men faktum är att många företag inte bara flyttar enkla verkstadsjobb till Kina utan också etablerar utvecklingsenheter för design, forskning och utveckling i landet. Och det är klart, ska man utveckla mobiltjänster kanske man gör rätt i att finnas nära en marknad där det skickas 220 miljarder sms per år.

Sverige får se upp. Vi måste ha en strategi för att möta konkurrensen från Kina och Indien. Utvecklingen kommer att fortsätta. Vi konkurrerar om jobb, alltifrån enkla ihopsättningsarbeten till avancerade forskningsarbeten och kreativa designarbeten. Och kom ihåg: om vi inte har jobb här så har vi inte heller välfärd!

Man skulle ju hoppas att den svenska regeringen tog utmaningen på allvar. Vi behöver en offensiv strategi. Men den budgetproposition som just nu ligger bredvid mig på skrivbordet visar uppenbart att regeringen saknar varje form av strategi.///
lånat från:
http://www.folkpartiet.se/templates/ListPage____8942.aspx

det råder även vattenbrist.
så även om jobben i Sverige försvinner till Kina,
så har vi vatten i överflöd... (:

Förgiftat vatten i Kina
-4En miljöskandal har drabbat en av Kinas största och kallaste städer, Harbin. Döda fiskar flyter nedför floden Songhua. Det är därifrån man brukar ta dricksvattnet till ett stort område. Nu är vattnet förgiftat. För två veckor sedan var det en explosion i en kemifabrik i Kina. Det mycket giftiga ämnet läckte ut i floden.
Nu är kranvattnet avstängt i Harbin. Befolkningen har fått köpa vatten på flaska, men nu har även det vattnet tagit slut.
Skolorna har stängt. Många människor försöker nu lämna staden.

och tyvärr:
Miljöbilar ger också avgaser
-4Bilar som drivs med etanol i stället för bensin brukar kallas för miljöbilar. Den som tankar med etanol får betala lägre skatt.
Men experter varnar för att det inte alltid är bättre för miljön med etanolbilar. Det skapas avgaser även med etanol. Och när det är kallt ute släpper en etanolbil ut arton gånger mer avgaser än en bensindriven bil när den startas.
För vanliga bilar finns det regler för hur mycket avgaser de får lov att släppa ut. Sådana regler borde finnas för etanolbilar också, säger experter

lånat från:
http://hd.se/planket/2005/11/25/vad_har_haent_19_25_november/


28;nnu mer tyvärr om miljöbilen:
Ledare,
Dagens Newsletter tar upp frågan hur kan det vara möjligt att den Svenska Regeringen fullt medveten om att Etanolen är farligare än bensin och diesel missaktar all denna kunskap? Etanolens påverkan på växthuseffekten är flera gånger större än vad bensin avgaser förorsakar. Dagens diesel bränsle med tillhörande rening är effektivare än någonsin.
Detta förtiger man

lånat av MR:
This page has been produced by Mr Toni Schönfelder.
The sender does not take any responsibility for the contents of the linked pages. The whole material in the own produced page can be used free of charge

tyvärr är även Japan och Korea drabbade av vattenföroreningar.
Hmmm?

1 positiv och två dåliga..uhhhh....

shit..visst ...Kina kanske är på väg mot välstånd osv..men till vilket pris?

Och folkpartiet ska väl inte yttra sig efter deras utallanden om språktest mm..tycker jag..jag var folkpartist tidigare men nu kan dom fara och flyga...

Jag mena inte att Kina i den bemärkelsen var lågavlönat men om man jämför med norden så...men SNART kommer dom i kapp!

Även på www.morningstar.se så har dom skrivit att nästa börsår beror på hur Kina utvecklas...Men Afrika då?

Blir det NÄSTA steg???
företagen har redan börjat flytta sina investeringar till Vietnam efter som det är billigare arbetskraft der, sen är det Indien som växer och bilarna der blir fler o fler.
Här kan man köra med stadsjeepar utan att tänka på på andra
och köra så mycket som man vill, kanske det behövs en kilometer kvot på alla bilar och antal bilar per familjer+ km-kvot.
Varför ska jag acceptera att folk kör i stan och förerenar den luft som jag måste andas, du får inte röka på krogen av hensyn till andra men du kan köra obegränsad med stor bil och om du krockar med mindre personbil då blir jag mycket mer skadat eller död.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem