Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sharon

Sharon

Hmm?

Sharon har hjärnblödning..Avlider väl snart..

Arafat borta, Saddam borta, Ledaren för Hamas borta..

Nu saknas bara att George W Bush försvinner också så "kanske" det blir fred?

Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Bubben: Den slutsats man kan dra av den ansvarige läkarens uttalande är att sannolikheten att Sharon klarar sig är ganska liten.
I vilket fall som helst ändrar det den politiska kartan i Israel.
Om det ökar chansen till en fredsuppgörelse med palestinierna är jag inte så säker på.
Netanyau kan ta över och då blir det inte ett närmande.
Sharon har ju varit en hök genom hela livet, men nu på slutet plötsligt tagit initiativ som få hade väntat i och med utrymningen ur Gaza. Många i Sverige är nog inte medvetna om vilken politisk risk Sharon har tagit i Israel när han ganska brutalt drev genom denna linje.
Man får hoppas att detta inte gynnar Netanyau och Likud, utan att folk nu tar chansen och röstar fram Arbetarpartiet som arbetar med direkt för färdplanen för fred.
Ramon:

Arbetarpartiet har jag inte hört talas om men jag hoppas att dom nånstans nångång kommer överens..

Och desto mindre hökar, desto mindre tjafs..
Ramon vet allt om allt.
Annons
klÄmkäck:
Tycker inte du att det är bra att det finns "några vuxna" personer på forumet med livserfarenhet? Är du inte intresserad av utrikespolitik tycker jag att du ska välja andra trådar!
Zacko

Livserfarenhet? Erfarenhet av ett liv med läpparna fästa vid George W Bushs ändalykt?
Vill inte välja andra trådar, vill vräka mig överallt.
klÄmkäck:
Nja, när det gäller USA håller jag inte heller med Ramon i allt, men för den skull kommenterar jag inte allt han säger. Ramon är en duktig debattör med mycket erfarenhet. Var glad att sådana personer finns här på forumet istället!!
Zacko

Vad för erfarenhet är det du talar om? Ramon kan konsten att brodera sina tal men innehållsmässigt är kvaliten låg.
klÄmkäck:
Låt alla ha sina åsikter, så har vi våra. Svårare än så är det inte!
Jag ser inte att klÄmkäck förbjudit Ramon att ha en åsikt, jag ser bara att han inte delade den.
Precis, min kära.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem