Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express.

Outlook Express.

För att lugna ner det lite på Forumet så vill jag fråga om någon är jättebra på Outlook Express. Jag har en väninna som inte får fram verktygsfältet FORMATERING på Outlook. Jag har försökt att kolla inställningarna och jämfört med mina inställningar men hittar inte felet. Någon som vet vad det kan bero på??

Snälla
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Vilken version av OE är det hon har ?

Fullt installerad med samtliga uppdateringar ?

Återkom så skall jag kolla på det....

// M
Vilken version hon har det vet jag inte, men jag vet att hon uppdaterar med jämna mellanrum så det är säkert OK.
Skapa ett nytt mail sedan väljer du visa/verktygsfält/formatering.
Det funkade för mig.
Annons
Det är markerat där, kollade det när jag var hos henne. Jag har också kollat på format så att det är förprickat vid RTF-format(HTML). Jag vet att hon har haft verktygsfältet framme tidigare, men av någon anledning så har det försvunnit.
Eva:
Jag lovar inte om jag har rätt.
har hon ansluten ett html adress eller pop3?
vissa pop3 och html serar har inte Rich Text (HTML).
Jag har inte det förut min egen server

Förstår du dataspårket?
hennes operatör har tillgång Rich Text (HTML)?
Gösta,
Jo jag förstår dataspråk. En del i alla fall. Jag ska kolla detta med henne. Så långt hade jag inte tänkt så som du beskriver.
Återkommer efter helgen.

Trevlig Trettondagsafton.
Prova även med att skapa ett nytt meddelande och där välja Format RTF (html).
Jag såg när jag provade att om jag i grundprogammet ändrade från RTF till Oformaterad text så hängde inte förändringen med i nya meddelanden vid alla tillfällen.
Perask:
beror på om Server själv klara Rich TEXT (HTML)
då spelar ingen roll om inte den gör det.

//kör egen servrar och jobbat med servrar
PerAsk, jag har provat detta tidigare och det funkade inte.
Tar gärna emot fler tips!
Trevlig helg
Hejsan!

Jag e inte riktigt säker på vad du menar men när man ska skriva ett nytt medd. så ska man ha under Format: RTF-format (HTML) markerad och kodningen ska vara västeuropeiska ISO

Under fliken visa/verktygsfält ska det vara ibockat: standardknappar och formatering..

Statusfält ska också vara ibockat under visafliken..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem