Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express.

Outlook Express.

För att lugna ner det lite på Forumet så vill jag fråga om någon är jättebra på Outlook Express. Jag har en väninna som inte får fram verktygsfältet FORMATERING på Outlook. Jag har försökt att kolla inställningarna och jämfört med mina inställningar men hittar inte felet. Någon som vet vad det kan bero på??

Snälla
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Hittade detta under hjälp:

Formatera meddelandetext
Om du vill framhäva eller strukturera meddelandetexten på ett särskilt sätt, till exempel genom att använda fetstil, färg eller punktlistor, kan du använda HTML (Hypertext Markup Language), som är standardformatet för text på Internet. Genom att använda HTML-formatering kan du även infoga bilder och länkar till webbplatser i dina meddelanden.

Om du använder HTML-formatering och mottagarens e-post- eller diskussionsgruppsprogram inte stöder HTML, visas meddelandet som oformaterad text med en bifogad HTML-fil. Endast e-postprogram som stöder MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions) kan läsa HTML-formatering.

Mer information finns i följande avsnitt:

Använda HTML-formatering

Ändra teckensnitt, format eller storlek för text

Formatera ett stycke

Skapa en numrerad lista eller en punktlista
--------------------------------------------------------------------
------

Eller detta:

Så här använder du HTML-formatering

När du skapar meddelanden med HTML-formatering, kan formateringen bara läsas av e-postprogram som stöder HTML. Om mottagarens e-post- eller diskussionsgruppsprogram inte stöder HTML, visas meddelandet som oformaterad text med en bifogad HTML-fil.

Så här formaterar du alla utgående meddelanden med HTML

Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn i huvudfönstret och sedan på fliken Skicka.
Klicka på HTML i området Format på e-postmeddelande eller Format på diskussionsgruppsmeddelande.
Så här formaterar du ett enskilt meddelande med HTML

Kontrollera att HTML-formatering är aktiverat genom att klicka på Format-menyn i meddelandefönstret. Om alternativet för HTML-formatering är aktiverat visas en svart prick bredvid posten RTF-format (HTML).
Obs!

Om du vill redigera HTML-källtaggarna öppnar du Visa-menyn och kontrollerar att en markering visas bredvid Redigera källa. Klicka sedan på fliken Källa och gör önskade ändringar.
Om du vill konfigurera Outlook Express så att dina svarsmeddelanden skickas i ett format som kan läsas i det e-post- eller diskussionsgruppsprogram som det ursprungliga meddelandet skapades i öppnar du Verktyg-menyn i huvudfönstret, klickar på Alternativ och går till fliken Skicka. Markera kryssrutan Svara på meddelanden i samma format som de skickades.
Närliggande information
-------------------------------------------------------------------
--------
Eller detta:

Så här formaterar du ett stycke

Klicka någonstans i stycket, eller markera den text du vill formatera.
Ändra texten med hjälp av verktygsfältet Formatera eller kommandona på Format-menyn. Om du vill: Gör så här:
Ändra indraget för ett stycke Klicka på knappen Öka indrag eller Minska indrag i verktygsfältet Formatera.
Lägga till en vågrät linje Klicka på den plats där du vill infoga linjen och klicka sedan på knappen Infoga en vågrät linje i verktygsfältet Formatera.
Formatera text som skapats i RTF-format (HTML) Öppna Format-menyn, peka på Format och välj ett alternativ.

Obs!

Om du har problem med formateringen kontrollerar du att HTML-formatering är aktiverat genom att öppna Format-menyn i meddelandefönstret och klicka på RTF-format (HTML). En svart prick visas bredvid kommandot när det är aktiverat.
Om du använder HTML-formatering och mottagarens e-post- eller diskussionsgruppsprogram inte stöder HTML, visas meddelandet som oformaterad text med en bifogad HTML-fil. Mottagaren kan visa den bifogade filen genom att öppna den i en webbläsare.
Närliggande information
-------------------------------------------------------------------
--------

Eller detta:

Formatera meddelandetext
Om du vill framhäva eller strukturera meddelandetexten på ett särskilt sätt, till exempel genom att använda fetstil, färg eller punktlistor, kan du använda HTML (Hypertext Markup Language), som är standardformatet för text på Internet. Genom att använda HTML-formatering kan du även infoga bilder och länkar till webbplatser i dina meddelanden.

Om du använder HTML-formatering och mottagarens e-post- eller diskussionsgruppsprogram inte stöder HTML, visas meddelandet som oformaterad text med en bifogad HTML-fil. Endast e-postprogram som stöder MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions) kan läsa HTML-formatering.

Mer information finns i följande avsnitt:

Använda HTML-formatering

Ändra teckensnitt, format eller storlek för text

Formatera ett stycke

Skapa en numrerad lista eller en punktlista

Ooops...Nu belv det mycket att läsa...Lycka till!
ooops, ja det var mycket men du verkar veta vad du skriver om. Det där med RTF-format är redan förprickat, det har jag kollat. Jag ska ha kontakt med väninnan senare i helgen och testa det du har skrivit.
Tack så länge för att du bryr dej!
Gösta
Läste du vad frågan gällde?
Det gällde att få fram verktygsfältet Formatering i programmet Outlook Express.
Detta lär väl ändå inte ha med servrarna att göra, utan måste bero på en inställning i programmet.
Möjligen kan jag tänka mig att om Eva:s kompis svarar på ett mail som är skickat i oformaterat text, att verktygsfältet inte dyker upp, men om det är så vet jag inte.

Till Eva.
Kollade du på både själva programmet Outlook Express och även när du skapat ett nytt mail, att du då gick in i det nya mailets inställningar och kollade även där.
Annons
Bubben och Perask
beror på om Server Stödjer Rich TEXT (HTML)
då spelar ingen roll om inte den gör det. då inte skickar ut rich TEXT (HTML) format

Jag hade tidgare mailservar som inte Stödjer Rich TEXT (HTML)
även jag skickar ut som Rich TEXT (HTML) blir Oformat.

alla har inte uppdatera servrar senaste, det kostar förmycket
Hallå Gösta.
Vad skrev jag?
Att få fram Verktysfältet i Outlook kan knappast ha med servern att göra. Att sedan servern inte skickar html är en helt annan sak.
PerAsk, jo jag har kollat det du skrev och det är OK. Kompisen kan alltså inte få fram verktygsfältet FOMATERING när hon ska skriva ett nytt mail, men det har du fattat! Nu har kompisen och jag bestämt att vi ska jämföra våra datores inställningar idag på em via telefon.
Perask sluta jag förstår den personen.
förstår inte du hon inte får fram detta trög?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem