Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Hjälp att få bort Smiley spy-ware

Hjälp att få bort Smiley spy-ware

Ni där ute verkar kunna allt. Jag har av misstag laddat hem en en tjänst med smiley´s m fl symboler. Nu har detta "otyg" lagts sig i menyraden för webb och i Outlook. Jag får inte bort det. Hur bör jag göra? Tack för hjälpen säger jag redan nu eftersom jag märker vad ni är proffsiga.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Rob oftast lägger sig just spyware i program som man ej valt o ladda ner =medföljer ofta freeware program .;)
Hej, oavsätt vad ni tycker så kan ni komma med konstruktiva lösningar i stället. annars så spårar ju detta ut. vi efterlyser alltså hjälp med att ta bort denna smileycentral installation. Tack!
tack göcke.

Ad Aware kanske också kan hjälpa till med att ta bort de sista spyware funktionerna.

http://www.lavasoft.nu/support/download/
Annons
min Smileycentral gick att avinstallerad....i
"lägg till ta bort program"
Vad duktig Rob är. Aldrig något fel han gör, tror han.
Alferik nepp därför jag RTFM och fel aldrig jag gör.
Mohahaha

Oj OJ Rob, jag tror jag smäller av.
Okej tack men jag tycker att det räcker nu.
Låt oss hålla oss till ämnet och inte argumentera runt.

Till Smiley, jag hoppas att du fick bort programmet och lyckades rensa datorn från spyware med hjälp av programmen Search & Destroy eller Ad Aware.

Tack för ordet
Daniel

Hej igen, har nu gjort en installation och avinstallerat smileycentral. via start/kontrollpanelen/läggtill-tabort-program. och det tar bara bort panelen. det skapas två delar att ta bort, den ena är My Web Search (Smiley Central) och
Search Asistant-My Web Search, men allt i registret finns kvar och en del dll-er samt en idx och zip fil. sedan finns cookies kvar och det gick inte att tömma tidigare i explorer, utan jag fick ta bort det manuellt. samt rensa allt i registret som hade med smileycentral att göra. Jag hoppas att detta kan hjälpa till att rensa systemet, men jag tror att ni skall prova de program som Daniel L listar. och sedan göra en efterkontroll på de punkter jag nämner.
mvh / göcke
AD Aware är bra specielt AD Awarepro, det koster pengar visserligen men det fnns crackad hämta på P2P-progrmmen som finns en hel del av. lyckas man ändå inte göra sej av med spionprogrammen! Gör som jag, låter dom vara eller formatera datorn!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem