Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Hjälp att få bort Smiley spy-ware

Hjälp att få bort Smiley spy-ware

Ni där ute verkar kunna allt. Jag har av misstag laddat hem en en tjänst med smiley´s m fl symboler. Nu har detta "otyg" lagts sig i menyraden för webb och i Outlook. Jag får inte bort det. Hur bör jag göra? Tack för hjälpen säger jag redan nu eftersom jag märker vad ni är proffsiga.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

Ang. Ad-Aware Pro.
Oberoende på hur man nu får tag på Ad-Aware Pro, om man köper eller crackar, så har det i alla fall en ruskigt bra extrafunktion som jag tänkte tipsa om. Nämligen Ad-Watch. Det är ett litet program som man har igång hela tiden, och som känner av så fort windowsregistret ändras. Med andra ord så upptäcker Ad-Watch när t.ex. ett skumt spyware program försöker installera sig. Du kan därefter välja att acceptera eller blockera ändringarna i registret, och därmed få en bra uppsyn på "händelser" på din dator, som i vanliga fall brukar ske osynligt för användaren. Programmet kan även i vissa mån stoppa irriterande pop-ups och reklamsidor.

- Krossa spam- och spyware industrin -
// Sebbe
Här är en länk till ett program som tar bort alla spyware som finns i datan, ladda hem och scanna datan med jämna mellanrum bara. Gratis dessutom.
http://download.com.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=d
lpage&tag=button
Ni hade visst tagit upp det innan Dumt att sista inlägget inte syns först i listan här!!!
Annons

Jag har spyboot, använde detta i början på följande sätt;rensade i alla kataloger och sedan återställdes filerna med grön V markering. Eftrsom jag gjorde detta ofta; så sökte spyboot om alla filer, vilket tog några minuter.

Sedan upptäckte jag " Immunisera " dvs - vad jag förstod;
att filerna som spyboot hade avmarkerat som nu fritt från spyware och annat - kunde nu Imunniseras, alltså- o m samma cookie dök upp igen, så lägger den sig INTE i rotfilen.

Men! Efter detta och då jag söker som vanligt ändras följande söktext till;search for problems "

Detta gör jag, och nu är det bara ett tiotal filer mot tidigare 15 000 tusen som söks igenom,svaren blir alltid efter sökningen följande; No problems found "

Frågan är: Är Spyboot rätt inställd? vart tog dom andra 15 000 firlerna vägen och på vilket sätt söker detta program efter det att jag Imuniserade dom gamla filerna från spyware? Kan det finnas risk att det fortfarande lägger sig spyware i min dator även då den bara söker efter problem?

Versionen är hämtad från Download.com och har uppdaterats efterhand, inga tilläggsprogram är nerladdade och jag har ej heller bidragit med någon ekonomisk ersättning som är fritt valt, för en och var som nyttjar programet.

Fungerar det som det skall?
Tillägas bör; att sedan jag imuniserade så har jag inte fått en massa spam till min hotmail, hur fungerar detta?

Vill bara säga att jag laddar inte hem något alls som jag inte känner till!!! Får trots detta en hel massa skräpreklam! Ibland så mycket att jag inte kommer in på den sida jag valt.
Har fullt upp med att trycka bort all reklam, men tyvärr så lyckas jag inte....Kan någon hjälpa mig att få bort allt skräp???

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem