Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Staten lurar oss... igen.

Staten lurar oss... igen.

Hej alla digitalTV abbonenter.

Om ni inte känner er lurade ännu, så kommer ni att göra det så snart jag har klargjort följande lilla beräkning för er!

Alla hushåll i Sverige idag, som är ägare till en eller flera TV, alt andra produkter med mottagare måste betala TV - avgift! Denna avgift är reglerad enligt lagen.

Denna kostnad skall motsvara vad TV kostar att producera, och ditrubera inom SVT koncernen fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Är vi inte alltid lurade av staten, vilka är staten om inte vi det är ju vi som väljer men det är inte vi som bestämmer. Det är vi som är STATEN
Monopolliknande situationer - jag tror att ibland så klarar inte marknaden att se till att infrastrukturen blir utbyggd överallt i Sverige. Vi ser bl a på mobilsidan så är det bara Telia som klarat av en någorlunda täckning. Svagt av PTS att inte beivra övriga aktörers försummelse att inte täcka norra Sverige eller ska jag säga glesbygd för det gäller även Södra Sverige. Glesbygden kommer ofta långt efter "de heta områdena" utom när det gällde digitaliseringen då Gotland fick gå i bräschen. Lite otur för dem kan jag tycka då utrustningen på mottagarsidan var mer eller mindre på prototypstadiet. Dels dyra, dels dåligt utvecklade.
Även monopolet Teracom klarar inte att serva oss i Lappstockholm med samma service som söderut. Ex: Vid Västerbottensnytt funkar ej Text-TV, ej heller Klockan på fjärrkontrollen. Vi har ändå samma TV-avgift här men får en sämre leverans.
Så tro ej att fri konkurrens hjälper. Någon statlig styrning behövs på allmänna områden. Vi ser bara vad avregleringen av Vattenfall ställde till med. Mera elände än det som MP beskyllts för. Elbörsen funkar ju inte. Jag blir bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på det. Tur att jag satsat på en markvärmepump - en sparbössa.
Håller med dig i allt.Det är TeliaSonera,som får ta samhällsansvar,alla andra operatörer,är bara ute för att profitera
utan ansvar.

Det var en överraskning,att Terracom,missköter sig.Hoppas att
dom tar sig i kragen.
Annons
Då kan jag, att döma av era inlägg i denna debatten, lugnt konstatera att ni alla tycker att det är i sin ordning att Boxer tar ut en avgift om 159:-/månad för att sända ut reklamfinansierade kanaler till din box ?

EFtersom det inte finns några andra aktörer på marknaden, så finns det ju inget att välja på heller....

Vad som slår mig är det faktum att Svensken har blivit så illa behandlad av denna "sosse" regim, att vi bara tar emot skiten utan att protestera....

Jag kanske skall ta upp detta med en smålänning istället, dom har ju rykte om sig att bry sig vart pengarna tar vägen.....

// XeniX
Jag har kabeltv.Behöver ingen Boxer,eller någon box.Alla som
har kabeltv,får allt rätt i väggen.

Att inte du visste det?Det finns många kabeloperatörer i Sverige.
Grundproblemet är att Svenskar vill ha allting gratis.
Svenskar är vana vid överdrivna bidrag i alla sammanhang. I Sverige finns det bidrag för allt, alla och alla situationer.
Denna vridna företeelse har gjort ett tidigare starkt och hederligt folk till en samling gnällspikar som endast är ute efter att få så mycket som möjligt med så liten egen insats som möjligt. Det är samma fenomen som orsakar allt gnäll om trängselskatterna.
Xenix - det verkar som du får 18 kanaler för 159 kr. Billigt. Att de är reklamfinansierade gör att du tycker att du skulle få dessa gratis. Så kan det inte vara. Självklart vill kanalerna tjäna pengar och jag som inte har Boxer men troligtvis köper varor som görs reklam för där är glad för att mina pengar inte räcker för att du ska få titta gratis.
Att skylla detta på Sossarna är fel.
Boxer ägs av Teracom och riskkapital-bolaget 3i. Det säger väl allt.
Troligen kan man säga att det låga priset är Sossarnas fel genom uppdraget till Teracom.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem