Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Bort med damhockey från OS

Bort med damhockey från OS

En sportgren i OS borde ha tillräckligt många utövare, både sett till antalet utövare och till antalet länder, för att platsa där. Detta för att man inte ska kunna vinna med 11-0, med ett skott mot det svenska målet. Det blir enligt min mening pinsamt snarare än underhållande.

När innebandy var en ny sport (och till viss del är det väl fortfarande så) vann Sverige VM med utklassningsstil. Visst är svenska hockeytjejerna fantastiskt duktiga men, konkurrensen är pinsamt låg. Ryssland, Finland, Kanada och Sverige. Gör upp ert mästerskap utanför OS på samma sätt som bandykillarna inte heller platser i OS.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Eller så låter vi de spela hockey så förbundet drar in mer stålar så de kan utvecklas. Grabbarna på dagis spelar ju hårdare, tyvärr inte tjejernas fel. Nu sticker de till USA/Kanada för att plugga som det heter istället. Så jag är nog tvungen att hålla med dig på denna punkt.
Eller så kan vi lägga till bordshockey till vinteros och inlinehockey till sommaros, släng även in lite korphockey och hockeybockey så blir det nog ganska komplett, man kan ej få för mycket hockey...
varför bara hockey?
lägg till ficktennis till os oxå...så kan alla vara med
ingen risk att det blir för lite utövare..
Annons
Zitech
Fniss..
Jag trodde att det hette fickpingis, men jag antar att ficktennis är en uppgradering där man använder större utrustning?
frille...kan bara tala för mig själv..
men vill inte skryta..
Varför???
Dom fixade minst ett silver. Tror inte man behöver säga mer.
Grattis damkronorna vilken underhållning!!!!
till tjerna
nu har killarna lite att ta igen.
Just det killar, titta på våra damer, lär o gör om det.
Heja heja di blå o gula damerna nu tar vi dem.
Tack damkronorna för årets bästa TV underhållning

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem