Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Bort med damhockey från OS

Bort med damhockey från OS

En sportgren i OS borde ha tillräckligt många utövare, både sett till antalet utövare och till antalet länder, för att platsa där. Detta för att man inte ska kunna vinna med 11-0, med ett skott mot det svenska målet. Det blir enligt min mening pinsamt snarare än underhållande.

När innebandy var en ny sport (och till viss del är det väl fortfarande så) vann Sverige VM med utklassningsstil. Visst är svenska hockeytjejerna fantastiskt duktiga men, konkurrensen är pinsamt låg. Ryssland, Finland, Kanada och Sverige. Gör upp ert mästerskap utanför OS på samma sätt som bandykillarna inte heller platser i OS.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

det är ju duktigt av de att komma till final
meen hockey har alltid varit en killsport...liksom passar inte för damer
Damerna gjorde en fantastisk prestation.. men att damhockeyn är med i OS tycker jag däremot är fel... I OS tycker jag personligen att det ska vara konkurens om medaljerna men här är ju guldet vigt till Kanada.. Sverige, USA och Finland fightas om två medaljer.. det tycker jag är några lag för lite... Men men.. det kanske blir bättre om några år..
Hej Micke
Varför jag bara undrar, varför passar inte hocky ihop med tjejsport. Däremot kan jag tycka att en sport som boxning inte passar ihop med tjejjer,det verkar lite smålöjligt (förlåt) en bukett blommor till Svenska tjejjerna
Annons
Damhockey är fan mycket bättre än innebandy !!!
Jaha..kolla några år tillbaka i listorna-på den tiden när det fanns fyra lag som gjorde upp om medaljerna i ishockey och Sverige var definitivt inte med...många länder har varit nybörjare även på herrsidan..och varför det inte skulle passa damer är en gåta.
HEJJA HEJJA
TREKRONOR BÅDE DAMER Å HERRAR NI ÄR BÄST OVASETT VAD VISSA GAMMELDAGS PERSONER TYCKER
GRATTIS DAMER hoppas ni får riktigt med respons på silver medaljen från förbundet bl.a.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem