Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur fixar ni ryggskott

Hur fixar ni ryggskott

Tjeniks , reste mig ur sängen i morse och det sa bara pang i ryggslutet, Ryggskott, har traskat runt ihopvikt som en mäla.

Provade Akupressur mot detta ryggonda och se det hjälpte.

Har ni andra recept mot denna åkomma att delge oss som drabbas av detta ibland.

mvh // göcke
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

En bra kiropraktor är guld värd...
Det är nog som du skriver Göcke att det är efter ansträngande övningar som problemet uppstår. Om man nån gång kunde göra som dom förståndiga förespråkar, STRETCHA efter ansträngning , tror jag att många ryggskott alldrig skulle uppstå.
Då jag råkat ut för ett så blir paraflex-dexofen-bamyl /tidigare Paraflex comp/ räddningen
Mitt lilla trick att undvika framtida ryggskott är att när man känner att ryggmusklerna drar i hop sig i bland är att försiktigt böja sig framåt och nudda tårna med fingertopparna och sakta resa på sig igen..upprepas 5-10 ggr sakta.

Egentligen borde man också träna ryggen..

Är man 2 personer lägger man sig över en stol på mage medans den andra sitter på benen..sedan gör man omvända situps..

Jag fick också som svenkalle dexofen och paraflex men då hade jag haft ont i över 1 vecka.
Annons
hahahahaha
ja ni är då för roliga ni
ja när ja får rygg skott så kurerar ja med en värmande salva funkar bra oavsett märke men ja kompleterar med zon eller ipren gel å de funkar super bra också tar jag de lite lugnare me lyft å när jag mjölkar
för sätter man sig å inte rör sig kan de bli värre
Diklofenak
Fjällkobonden:

Zon har inte provat och inte ipren gel heller!

Är dom bra?

Ska testa dom nästa gång!
Berätta hur det går med ditt ryggskott!

Hoppas du kunnat sova nåt i natt..

hej bubben
ja egntligen så är väl zon å ipren gel likadant fast me olika namn
ipren gel är väl en salva som baseras på ipren tabletten istället för att ta en tablett så smörjer du på stället där du har ont å ja tycker mångt å mycket zon salvan å ipren gelen är bättre änn tabletter men de e upp till var å en va man aannvänder å dessa finns på apoteket
hoppas ni blivit bra i ryggskottet
Bra sätt att slippa ryggont är att värma upp innan man går upp ur sängen, ja värma upp med din käresta eller ligga o cykla med benen i luften det värmer upp och man blir piggare men det ska helst vara den första varianten.

Hur som helst har man väl fått ont så är det värktabletter som gäller.

Krya på er
hmmm hur är det med värme och vila när man har ryggskott? Nästa gång du är ute och skottar se till att ha ordentligt med kläder på dig = så att det inte glipar vid ryggen och att det blir kallt där.

Hoppas du kryar på dej och att det släpper snart.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem