Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Digitalbox HD ready ?

Digitalbox HD ready ?

Hej på er därute.

Jag är en riktig hemmabio fantaiker, och nu skall min gamla plasma ut för att lämna plats till Pionners nya 50" HD Ready Plasma.

Nu kommer vi till kärnfrågan.

Är dagens digitalTV mottagare förberedda för HDTV ?

Med tanke på deras magra utgångar, endast Scart RGB, så har jag svårt att tro att det skulle fungera speciellt bra ?

Någon som vet.......

// Xenix
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Tittar alltid på David Letterman show,där han vid flera tillfällen
har påpekat,att han spelar in, med den nya tekniken,men det är
ingen som kan ta emot den.Detta i USA.

Sverige tror jag ligger långt efter,så detta med HD-Ready,är
rena försäljningsknep,från TV-handeln.Vi kanske är där om 10 år.
Hittade idag info på netonnet kring HD-tv. Den verkar vara relativt utförlig. Dessutom, en artikel i Computer Swedens helgbilaga som verkar svara på en del frågor. Jag förstod det som att antingen har en HD-ready box DVI- eller HDMI-utgång.
Ja det finns en hel uppsjö med tv-aparater som klarar av HD problemet är att det inte finns några boxar som har HDMI kontakt. Men de ska vara på väg men de kommer väl inte förens i sommar.
Komponent ska väl åxå klara hyfsad bild men DVI-D eller HDMI är ju så klart bäst eftersom det är digitalt hela vägen.

Och det är inte som leiake säger utan SVT börjar med sina första HD sändningar i 720p i sommar, med fotbolls-VM. Så digitalboxar som klarar HD är väl på väg men som vanligt segar de. Men de som har digitaltv säger endå att det är bättre bild.
Canal + har ju sin C More HD som bara sänder HD filmer och annat HD matreal.

Själv ska jag snart köpa en ny tv, ska bli soft o köra datorn på så man kan jobba från soffan, blir DVI->HDMI..
Annons
Jippiii!

Äntligen en person som fattat att HD-tv är bättre än både LCD och plasma-tv!!!

Bubben det är bara LCD och Plasma tv-aparater som klarar HD upplösning så nu får du nog förklara vad du menar.
Om man gräver lite djupare så hittar man nåt som heter HD-tv och dom har som oftast högre upplösning än Lcd och plasma men det kanske är så att butikerna lurar mig genom att kalla det lcd eller plasma..

Men då måste jag också vara blåst eller lurad då det i bland står HD-tv säljes och den kostar mycket mera..än en lcd eller plasma..

Det jag kallar HD-tv är allt över 1280 x 860 i upplösning och sen kvittar det i framtiden..
OOOps!

1920 X 1080 skulle det vara i upplösning minst!

Hmmm?

Läs mera här!

http://sv.wikipedia.org/wiki/HDTV
Då hade jag rätt,likt förbaskat.Dom lurar oss,dessa banditer.

Jag börjar,gilla dig mer och mer,min käre BUBBEN,du hittar en
massa,mysko grejer.HD Ready,räcker inte,det skall vara
FULL READY,precis som David Letterman sa.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem