Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Digitalbox HD ready ?

Digitalbox HD ready ?

Hej på er därute.

Jag är en riktig hemmabio fantaiker, och nu skall min gamla plasma ut för att lämna plats till Pionners nya 50" HD Ready Plasma.

Nu kommer vi till kärnfrågan.

Är dagens digitalTV mottagare förberedda för HDTV ?

Med tanke på deras magra utgångar, endast Scart RGB, så har jag svårt att tro att det skulle fungera speciellt bra ?

Någon som vet.......

// Xenix
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Grundig har släppt en box som klarar HD, den ska nog vara ute i handeln nu i mars. Tänkte köpa den med tanke på VM, men har nu tänkt om och köpt en vanlig digitalbox. Jag tycker nämligen inte att det är värt att betala 5 000 för något som kommer att bli mycket billigare efter VM.
Såg följande...

"Om man gräver lite djupare så hittar man nåt som heter HD-tv och dom har som oftast högre upplösning än Lcd och plasma men det kanske är så att butikerna lurar mig genom att kalla det lcd eller plasma..

Men då måste jag också vara blåst eller lurad då det i bland står HD-tv säljes och den kostar mycket mera..än en lcd eller plasma.."

Nu har du kanske rört ihop det hela en smula eller ?

LCD & Plasma är benämningen på en bildvisare, medans HD-tv är benämningen på en upplösnings standard för sändning/mottagning av tvprogram........

Man skall ALDRIG lita på en försäljare inom hemelektronik kedjor typ SIBA, OnOff, Elgiganten. för dom berättar endast vad dom har blivit instruerade och lärda att berätta för kunden... Någon djupare kunskap ligger sällan till grund.....

HD Ready säger egentligen bara att produkten har tillräcklig upplösning för att kunna ta emot och hantera, samt visa tv sändningar av denna typ.

eftersom framtidens standard inom HD-TV inte är helt klar inom Sverige, så anser jag att man skall vänta med sitt köp, eller helt enkelt köpa en TV med 1920X1080i så att man vet att man har garderat sig!!!

Skulle sändningarna senare vara i 720p istället, så kommer bilden i alla fall inte bli sämre, än om du köpt en 720p bildvisare! (1280X768).

En djungel kan tyckas, men om man bara sätter sig in i det en smula så klarnar det!

Sen så kan man ju fråga sig vad det är för en person som köper en TV som inte säkert fungerar för kanske 20000 utan att sätta sig in i sin egen situation och ta reda på vad man verkligen skall ha ? ? ? ? ? ?

// Xenix
Xenix!

Det är väl samma fenomen,som att folk köper 4-hjulsdriven Van,
med däck som kostar 3000:-/st+aluminiumfälgar för 12.000:-_/st
för att åka till stormarknaden på lördag,och köpa lördagsgodis
till ungarna.He,he


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem