Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Finnar eller ryssar i OS-final?

Finnar eller ryssar i OS-final?

Vilka vill ni ha som motståndare i finalen? Själv tycker jag att det känns som ryssarna vore en lätt match. Jag säger som sköningen Wikegård "Smackebonk"!!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Det blir finska pinnar till lunch på söndag!! Jag hade hoppats på lite mer hockeytokiga IS-medlemmar när jag la ut frågan. Vi får väl se om intresset för finalen blir större, jag hopppas. Det blir en kanonmatch.
tejay4u:

Sånt där tycker jag är lite barnsligt att blanda ihop sport med historia men det är ju bara vad jag tycker..

Finland kämpade faktiskt hårt i 2:a VK och var världens största förlorare i världskriget..

Dom slogs faktiskt mot bägge sidorna..först ville dom ha tillbaka karelen som domförlora i 1:a VK och sen skulle dom kasta ut nassarna annars hade dom blivit invaderade av sovjet!

Men..det är en annan historia!
Vad jag ville säga med detta är att tack vare finnarna slapp vi ha en diktatur vid våra gränser men...snälla..sport är sport och inte politik!
Annons
Bubben:
Ledsen om du blev förnärmad. Det var inte meningen. Men lite sanning ligger det nog i historien även om ingen skulle va gladare än jag om det inte var så. Finsk sisu är inte att förakta.
Tejay4u:

Det är lugnt..jag blev inte förnärmad men att Finland skulle ha nåt hat mot Sverige eller tvärtom tror jag inte...

Det var minst 100 år sedan vad jag vet...och vilken finländare eller svensk skulle bry sig idag?
Hur som haver:

HEJA FINLAND!!!

OTAHA NYT NITÄ RUOTSALAISA!!!!

SUOMI SUOMI SUOMI!!!

VOITTA!!!

sorry bubben det blir silver!!!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem