Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Pensioner

Pensioner

Har suttit en stund och tittat på "Uppdrag granskning" i TV1 där det handlar om pensioner och avgångsvederlag. Pensioner och bonusar till s k "höjdare". Det är enormt stora belopp man har erhållit - och fortfarande får - fast man slutat vid företaget. Alltså - åtskilliga miljoner till de som redan har.

Min och makens pension höjdes nu i januari med 20.-! Vi har varit yrkesverksamma med ansvarsfulla arbeten i dryga 45 år.

Så det kan vara.

Men jag och maken anser att vi är rika ändå, vi har ju barn och barnbarn.
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3

provocateur
å va monterar du då lös hjärnor eller
åtillråga på altt bor du i sketna luuuuuudviiiika som är allmänt känt som gnällstan framför allt
å va har du å komma me som är anställd förmodligen åt ett litet företag eftersom du klagar på oss som har privat ägda företag
leiake
de som vill veta får maila för annars så skulle de ta flera sidor
men här kommer lite fakta
34 år
mjölkbonde
20 ha mark
bor 3 mil söder om fjant träsket sälen fjällen
har varit bonde sen ja var 16 år
antalet kor varierar just nu 6 st
har som mest haft 16 kor men efter diverse problem så har en del kossor slaktats ut så har nu börjat om me nya djur

me de som vill veta mer maila

bubben
som sagt ja är rik på frihet inte pengar så ja vill väll inte ligga på samhället allt för mycket
å som sagt ja har 31 år kvar till pension så vem vet hur de ser ut
då??????
ha de tokstollar .............. vänta bara ja slår tillbaks snabbare änn ni tror ha de / peter
MEN lille fjälkobonde surnar mjölken??
Fjällkobonden:

Du missförstog..

Jag pratade om att ungdomarna "70-talisterna" precis som jag inte tror vi kommer få någon pension överhuvud taget då pengarna är slut vid det laget när vi går i pension.

Då blir det revolution/upplopp

Det var INGET personligt mot dig!

Annons
bubben
ja såg det senare ursäkta på hoppet var lite skenögd i går
ska mr taco säga som är sponsrad redan av pro hahahahaahha
å bor på svergies bak sida ja säger då de hahahahahaahaaha
Fjälkobonde: Var någonstans i mitt inlägg klagade jag på er som har privatägda företag?
Och nej, jag monterar icke löshjärnor, det är lindningskopplare.
Och jag må bo i Ludvika, därmed inte sagt att jag gnäller mer än ngn annan. Och vill du kalla ABB för ett litet företag, ja då får det stå för dig...

Bara beundrade att du skulle få 20 000 innan skatt i pension nu...det var inte illa. Funderar på att byta bransch som sagt...

/P
kära fjällkobonde!! Fördetförsta så bor jag vid bestkusten!!
Har inga sponsorer från pro har du det ??
provocateur

ja råder nog dig att jobba inom världsföretaget ABB ja nästan förstog de att du jobbade där
jo men de har tagit ett tag att få ihop pengar så att jag skulle få ut denna summa men som sagt ja har 31 år kvar så vem vet vad som finns då å hur de är

å vill du bli bonde ????
ja de är inge 9-5 jobb direkt men du har en frihet som du kanske inte har idag på ditt jobb å du måste kunna ekonomi djurskötsel
å dessa eu-papper
men pröva gärna i mindre skala så lär du dig efterhand om du nu bor på landet eller bor du centralt
vi höres/ peter
Låt alla få en lika och rättvis statlig pension. Direktörer och småfifflare har ju redan ett fett bankkonto den dagen de slutar arbeta.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem