Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Poliser i turban

Poliser i turban

Läste från TT idag att man ska tillåta poliser att bära turban eller annan religös huvudbonad. Nu har det väl ändå blivit något missförstånd i strävanden att vara ett öppet och mångkulturellt samhälle.

Jo, jag minns att jag hört att en man som körde bil blev friad från åtalet att han inte hade stannat vid en poliskontroll. Han menade att genom att inte polisen hade sin mössa på sig, ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

April skämten kommer tidigt..........Välj rätt i höst.
Det är helt absurbt att ens diskutera saken,självklart ska ju poliserna vara reglementsenligt klädda,ska en ha turban ska ju alla ha det eller vice versa.

Vilket förtroende har en Polis med Turban för gemene man.Han kan ju lika väl vara på väg på en maskerad i mina ögon.

Nog är det väl så att en polis måste ha värderingar som uppfyller svenska krav på tex kvinnosynen.

Vilken religion är det som använder turbaner,jag är helt okunnig i den frågan.Har inte Bin Laden turban och den religion som han representerar.Huga ligen !
Kvinnliga poliser måste ju få ha burka då tycker jag och uniformen kan väl ersättas av något fotlångt skynke....långt skägg borde bli ett krav...skämt åsido det kan väl inte bli allvar???
Annons
Ja det är svenska folket som satt denna regering där den sitter idag.. så om alla tar sitt ansvar och inte röstar på dem igen kanske vi slipper sånt här?
Jag läste att,att riksdagsmännen skall,om dom så önskar,bära
shorts,under voteringar, och svettiga långa anföranden.

Men färgen skall vara ljusblå med gula revärer,och dom som har
för grymma åderbråck,undantages.

Har jag aldrig sett på en riksdagsmöte,så skall jag göra det nu.
Den nya förordningen träder i kraft den 1:a April
Snart kommer väl Poliser med Ku Klux Klan-huvor. Herregud, vart är vi på väg? Snälla? Varför föddes jag inte ca: hundra år tidigare då någorlunda sunt förnuft fanns i huvudet på folk?
Verkar inte klokt.
En uniform är ju att alla skall se likadana ut och man lätt skall identifiera vad personen representerar. Varken turban eller burka passar i uniformen. Privat kan man väl se ut hur som helst, med hattar, piercing och extrem makeup men inte på ett jobb där man bär uniform.
Kat:
håller helt med, och ditt inlägg fick mig att tänka på ordet: uniform. uni=en form, => samma form och det är ju en tanke med det, just som du säger, att lätt känna igen vad den representerar.

Obs även Hakelius krönikören på AB har betänkligheter över detta svenska fenomen. Men så fort man går emot något som skall anses mångkulturellt, ja då är man hux flux rasist. Kvinnliga poliser måste väl få bära burka och judarna sin kippa även om det kan påvisa att det innebär klara säkerhetsrisker i arbetet. Hur som helst kulterna skall blomstra så lite chanser måste väl tas antar jag!
Vilket j***a liv det skulle bli om vi gick och snubblade på deras kossor hemma hos dom.Men det gör vi inte för vi vet att dom är heliga där nere och här går poliserna i sina uniformer för att man ska veta att dom är poliser.Respekt.Jag har inget emot andra kulturer men vad hände med den svenska.Man är rasist bara för att man gillar sverige.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem