Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Ändrat Nick

Ändrat Nick

Hej alla IS:are som inte blivit avstängda som jag nu varit i över 6 månader nu är jag tillbaka till mångas förtret och förhoppningsvis till en dels glädje. Mitt nya nick är Putteneolf tidigare, ja just det Putte Gunn. denna gång skall jag försök hålla mig inom spelreglerna vilket verkar vara tämligen lätt med tanke på ämnena. Kakrecept är min specialitet för tillfället!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej du Håkan ! Bra att du är tillbaka och inte gav upp.
Du är nu registrerad som "Puttendolf". Jag förmodar att det är ett skrivfel när du skriver att ditt nya nick är "Putteneolf".
Sedan en liten grej som jag brukar köra med, allt norr om Nolaskogs är för mig "Öfvre Norrland". Men det brukar de som bor söder om Dalälven inte ha den minsta uppfattning om, eller
förståelse för. Det här är ingen anmärkning utan bara mitt lilla
trick att framhäva vad som verkligen är Norrland. Det kanske retar någon men det kan inte hjälpas i så fall.
Puttendolf !

Det är med glädje,jag ser dig återvända.Då kanske det händer
lite på Forumet.Du har väl följt,vad som hänt,från utsidan,så att
säga.Hoppas du kommer med vettiga grejor,som vi kan ventilera.

Leif
Det är ju inte utan att man blir nyfiken på vad man måste göra för att bli avstängd.
Annons
Det är bara att ha en åsikt,som Göcke inte instämmer i,så är
saken klar.Så skall det vara,annars behövs det ju ingen moderator.Men hur skulle sidan,se ut då.Pann-kaka.

Sen finns det vissa människor som älskar att retas,trots att dom
vet att det åstadkommer trubbel.(huliganer)

Ett bra sätt att väcka ilska,är att gå ut med ett annat nicknamn
och svara på sina egna idiotiska inlägg,med massa dravel.(Ubåt)

Med det nya registreringsförfarandet,så tror jag nog att sidan,
kommer att vara trevlig och fri från det värsta dravlet.Men det
finns ju risk,att det blir för lugnt,så att intresset för Forumet slocknar.Den som lever får se.
Puttendolf:

Välkommen tillbaka!

Jodå..det var några som försvann men dom drog ju till debatthuset där även jag finns.

Och jodå..politik, samhällsvetenskap mm..är borta från forumet.

Man får köra på dubbla forum, men det går faktiskt bra!

Debatthuset däremot har också gått lite i stå tycker jag men det finns inte så himla mycket nytt att diskutera där heller.

Så det är bara att bita ihop och vara glad ändå..

Tyvärr leiake så har jag inte kommit in på forumet tidigare och vet tämligen lite om vad som har hänt. Har dock hunnit med att läsa en del och alla är så snälla och rara mot varandra så jag nästan skäms. Inga hårda slängar här inte, men om jag förstått det hela rätt så kommer Daniel att se över ämnena och då kan IS bli riktigt bra igen.
Din sida med historier går ju till historien eftersom i den tråden kunde man ta med sig en del godsaker till jobbet och glädja arbetskamraterna med vilket var mycket uppskattat. Jag fick faktiskt ett pris vid jul som bäste historieberättare och det kan jag ju nu i efterhand tacka dig för, men även det guldägget är borta. Synd!
Puttendolf:
Hej, och välkommen till "nya" IS. Köp en spann & spade och du platsar garanterat här... numera! Som du förstår finns här inte längre de djupa & konkreta diskussionerna. Många har nog skrämts iväg av den låga nivån.

Jag saknar fortfarande många. T.ex Ramon
Hej Zacko jag saknar moski och m0zQit0z m.fl. som hade rappa och skojiga åsikter om allt. Ramon var den mest kunnige och han kunde man faktikst lära sig en hel del av, men moski det var en rolig prick med träffsäkra inlägg liksom m0zQit0z.
Zacko du och jag hade en del roliga och ibland hetsiga bataljer, men nu är det väl slut på det och vi kan nog som jag förstår av att ha läst igenom trådarna på IS, numera bara bli okontanta över kakrecept. Synd att Göcke och Daniel skrämdes till tystnad, men efter att ha läst Los Lovos inlägg så tror jag faktiskt att de blev rädda helt i onödan. Men som sagt nu är det bara att gilla läget.
Personligen upplevde jag IS som ett vänskapscentrum där i princip all hade en koppling till alla. Visst en del kände sig förfördelade vilket alls inte är ovanligt i ett debattforum, men för att vara säker på att inte få mothugg så var det väl bara att hoppa över den tråden.
Puttendolf:
Håller med dig. Vad jag har svårt att förstå är varför "ordet" diskussion måste innebära personpåhopp & kränkningar. Det är väl bara att följa de regler som är satta för IS-forumet. Både du, jag och Ramon hade många diskussioner där våra åsikter gick isär, men inte ledde det till att vi gick utanför reglerna. Det har blivit en "diskussionskräck" här på nya IS... tycker jag!
Zacko det skulle vara roligt ifall moderatorerna körde just Diskussion på försök ett tag och efter Åke Greens uttalande om ja du vet vad så ligger ribban ohyggligt högt. Personangrepp och kränkningar kommer först när argumenten tryter, men då är det ju bara för moddsen att radera inlägget eller klippa tråden. Jag tror att IS bara får datorfixare och kakbakare kvar ifall de framhärdar med sin nya profil. Fast säker är ju bara en idiot så jag kan mycket väl ha fel. Dock tror jag, de flesta som går ut på ett forum vill diskutera brännheta aktuella frågor, för vi är många med åsikter och dessa vill vi stöta och blöta med någon eller några.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem