Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

Ändrat Nick

Ändrat Nick

Hej alla IS:are som inte blivit avstängda som jag nu varit i över 6 månader nu är jag tillbaka till mångas förtret och förhoppningsvis till en dels glädje. Mitt nya nick är Putteneolf tidigare, ja just det Putte Gunn. denna gång skall jag försök hålla mig inom spelreglerna vilket verkar vara tämligen lätt med tanke på ämnena. Kakrecept är min specialitet för tillfället!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Vad som saknas är profiler,som vågar öppna trådar med
allmänintresse.Men det ser ut ,som dom dyker upp efterhand.
Har man en gång,varit igång på IS,så ligger loggon som en
genväg på skrivbordet.Även om man inte är aktiv.Så är det bara.Och om vi kallar på våra,profiler,och visar, att vi saknar dom,så dyker dom upp.


Säga vad man vill om Forumet,men det har rätt upplägg,och känns familjärt,på något vis,till skillnad från andra,jag provat.
På vissa känner man sig,som en sparv i tranedansen.

Till Göcke,vill jag påminna om,att har man avtjänat sitt straff,
så skall man vara välkommen,att få en chans i gemenskapen
igen,under förutsättning,att man har håller sig till spelets
regler.
Leiake puh tycker det var lättare med Leif som en parentes bara, men du har alldeles rätt IS har hittat formen för vänskap och faktiskt också för en viss sammanhållning. Det är ett bra forum som tyvärr enligt mina tips kommer att gå i graven ifall de inte ändrar på vissa saker. Jag förstår inte varför de inte kan ta upp ämnet Diskussion igen för där svängde det verkligen, ibland för mycket erkänns vilket jag var en stor orsak till emellanåt.
Alltnog med flera moderatorer så skulle ju moddsen kunna gå in på ett tidigt stadium och tillrättavisa den eller de som går över gränserna. Mitt förslag är att köra detta ämne på prov och då får man väl se om folk rättar sig efter de regler som sätts upp.
Puttendolf!

Du har ju övriga ämnen,att tillgå,så gör det inte svårare än det är.
Annons
Jovisst, men problemet är att ingen politik får diskuteras på IS så då får det bli kakrecept även om vissa har kringgått det med ämen som Poliser i turban och Kärnkraft. Två verkligen heta politiska frågor. Egentligen vet jag inte vad man inte får skriva om för allt är ju i grund och botten politik åtminsone kan man vända det så att det övergår från exempelvis teknik till politik.
Vet du vilka ämnen som är absolut tabubelagda?
Puttendolf , ett förtydligande innan du ror på
Varken Daniel eller jag har skrämts till tystnad.

Och just nu så känner jag igen dig i ditt agiterande.

Tar du aldrig paus och lyssnar?

Försök att bidra med något positivt nu med det samma.
sluta upp att vara negativ.

Det du gör just nu är att sabla ned forumet innan du ens är ett
dygn gammal som nybliven medlem.
Jag förstår inte problemet tycker ni inte om forumet som det är varför är ni här då? Visst kan allt bra bli bättre.
Jag har inte varit här så länge och känner inte till hur det var innan men nog tycker jag att det är ganska stor variation på ämnena men som sagt vi är alla olika o tur är väl det.
Hoppas på fortsatta intressanta ämnen att diskutera här.
Tozza det är ju det jag säger att IS fyller nog sin uppgift genom att många finner sidan både avslappnande och intressant.
Göcke!

Angående Puttendolf,så är jag den förste att hålla med dig.
Att han var så tröttsam,kom jag inte ihåg,tyvärr.Du måste
andas,och lugna ner dig.Jag trodde du skulle vara en tillgång
till IS,men ärlig som jag är,påstår jag motsatsen.

Besinna dig nu.och tänk positivt,eller hoppa av igen,för den
stilen du har nu,är dömd att misslyckas.
Forumet är bra som det är idag, tycker jag.
Jag saknar inte tiden när man kommenterade en sak och blev ombedd att "skaffa ett liv" då det inte låg i linje med vissa andras åsikter. (vad nu det betyder)

"Poliser i turban" är förvisso grundad på ett politiskt beslut men det är resultatet som diskuterats. Då skulle man lika väl kunna läsa in politik i en rubrik som "Single Malt" och dra in alkoholpolitiken eller EU:s gränshandelspolitik.
Men....sen har man sett att en eller annan liten politisk känga har utdelats i förbifarten utan att för den sakens skull fördjupa sig....svårt att låta bli, antar jag.

Sen tror jag, Puttendolf, att många passade på att byta nick när medlemsinloggningen infördes. Det finns en tråd där en del gamla besökare presenterade "sina nya jag".

Till slut...Putte, hur får jag till det frasiga i mina frallor. När jag försöker baka blir det mest som en svedd liten seg degklump till fralla. Tips mottages tacksamt...
Receptavdelningen har semester,men jag kan gå in som reserv.

För att få dom lite fluffiga,och inte degiga,måste dom jäsa under
duk.Om du då penslar med vatten innan du stoppar in dom i
ugnen,och penslar en gång,när dom är i ugnen,så blir dom
frasiga.Pensla inte för mycket,för då kanske tänderna ryker.He,he

Ungsvärme,och sådant,får du kolla själv.

ICA,har ett bakregister,av icke denna värld,men många bortser
från just penslingen,av lite vatten.Konstigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem