Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hymlande

Hymlande

Jag hade en hetsk diskussion om kommunikation mellan människor.

Det handlade om personlig integritet, respekt, ärlighet, stämpla, mm.mm

1. Nåt som jag hört är att personlig integritet betyder att man avisar en annans människas åsikter, tankar genom att man säger: Hit men inte längre.
Det skulle enligt mig betyda att man byggt upp en skyddsmur för att undvika att prata om sånt som är känsligt eller kontroversi...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Min åsikt är efter att ha kollat lite på dina inlägg är att du har suttit alldeles för länge vid datorn (hela dygnet verkar det som) så du behöver nog lite sömn
Nej..detta är sanningen av massa d-la psykologer och av annat dravel som tutar i folk massa skit!!!

Vad är det frågan om egentligen???

Jag bara undrar..???

Folk verkar ju f-n vara sjukare än vad jag nånsin trott!

Det är ju inte sant att folk inte kan prata som normala männikor längre utan att skylla på integritet och respekt...

Jisses!!!

Annons
Tittar just just nu på "Top Dog" och där framkommer det att det inte alltid beror på hunden utan på hundföraren..så jag måste nog backa några steg och tänka på hunden lite också!!

Man måste nog ge hunden lite godis och lite beröm också då och då!!!

Fjantigt att fler inte vågar lägga sig i debbatten...

Utan bara hänvisa till resepekt/integritet!!!

Töntigt!!!

Att visa respekt betyder inte att man inte vågar säga sin mening.
Det finns många sätt att uttrycka sig på utan att såra.

Att vara ärlig o rättfram är bra men ibland måste man visa lite taktkänsla.

Att ha olika åsikter förgyller livet, tänk vad tråkigt om alla tyckte lika. Att respektera andras åsikter är att lyssna men inte behöver man hålla med för det.

För inte är det väl värt att mista en kompis bara för att man uttrycker sig känslokallt.

Men att alltid behöva linda in orden är inte heller roligt o en sann vän känner man o den känner en så då behöver det inte vara ett problem.

Då kommer vi till frågan vad är en sann vän men det är ett annat kapitel.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem