Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mjölkberoende

Mjölkberoende

Hejsan!

Jag har ett litet lustigt "problem" men det är så att jag är helt tokig i kall mjölk!

Jag har alltid varit det och kan dricka upp till 2 liter mjölk om dagen!

Jag vet inte ens om det är nyttigt att hälla i sig på det sättet men är det något som kroppen saknar som mjölken innehåller eller är mjölk beroendeframkallande på nåt sätt?

Jag har hört att det finns flera män som är som jag och halsar mjölk direkt från paketet..

Är det nåt fel på mig eller vad beror det på?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Inte tror jag det är nåt fel på dig för att du dricker mycket mjölk inte. Mjölk är ju gott.
Du dricker kanske mindre av annat som t.ex kaffe och läsk istället. Om det är så tror jag nog att det är mycket bättre med mjölk, men det borde nog en som kan näringslära svara på. Det fett som mjölk innehåller är väl mindre nyttigt men är det lättmjölk du dricker är det inte mer fett än i en liten smörklick.
Du kanske dessutom glädjer en och annan fjällkoägare om du dricker mycket mjölk.
Mjölk är gott!
Tänk va' olika vi är ändå, jag tvärslutade med mjölk för 20-25 år sen och har sen inte druckit ett glas mjölk, kan på sin höjd sträcka mej till 1-2 glas O'boy/år, fick väl bara en fix ide' eller nåt när det gällde mjölk.
Annons
Bubben!

Jag vill påminna dig om att 2 liter mjölk,innehåller 1500 kcal,
det är nästan ditt dagsbehov totalt.Om du fortsätter med din
ovana,så blir det svårt att hålla en normal vikt.

Som jämnförelse,motsvarar 2 liter mjölk,en promenad på
10 timmar.Drick vatten!

Har du kollat blodsockret.Jag drack mycket,innan jag åkte på
diabetes.
Eftersom jag är kvinna i "den" åldern så behöver jag mjölk för att förebygga osteoporos ( benskörhet) och även en rejäl dos av motion. Jag ser till att få både och!
Vuxna människor ska väl inte dricka mjölk??
Visst ska dom det! Det är ju görgott ju! Jag dricker allt som är gott!
Mjölk är gott...drack själv mjölk som en galning till upp för några år sedan. Har nu ersatt mjölken vid måltiderna med Äpplejuice, som naturligtsvis har blivit ett nytt beroende.
Kan jag inte somna en kväll, upp och ta ett glas kallt O´boy och det är natti-natti direkt....
me risk för att leike kommer me en dum kommentar
så ja säger mjölk är inge farligt att dricka vill man hålla
"formen" så drick lätt eller mellan mjölk / peter
1 liter norrlands-lättmjölk innehåller 400 kcal.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem