Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Team i vått och tort

Team i vått och tort

Dudes..

Om Daniel fixar en ny kategori i forumet där det är högt i tak och man får diskutera poliktik osv .. så behöver han ett team av moderatorer som kan tillse att det höga taket inte sprängs.

Jag är redo, vem mer?

Ramon, Zacko, Rob, andreas, karre och andra ..
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ja, det vore väl olämpligt att kräva förändring utan att själv vara redo att ställa upp.
Jag är på...
Det krävs nog minst ett team på 6-8 personer då den som moderar nästan måste sitta på forumet 4 timmar i sträck eftersom dygnet är 24 timmar...

Nästa fråga blir ju då också om moderatorerna skall vara anonyma för att slippa att bli utskällda..

Bubben:

Om Göcke kunnat vara ensam moderator så tvivlar jag på att det behövs 6-8 personer.

Moderatorerna skall inte vara anonyma, det är förkastligt.
Annons
Jag tror att många har hört talas om moderatorer, men hur det går till att moderera på ett forum rent praktiskt är det nog inte många som vet. Får en moderator tillgång till alla ip-adresser? I så fall vad händer ifall ett mods slutar kan han då fritt lämna ut alla adresser utan att bli straffad.
Sist men inte minst hur ser lagen ut för en som modererar?
Efter 22:00 är du ju stendött här på forumet. Så om inte ni ska diskutera hela nätterna kan ni ju lägga en några vaktpass mellan 08-22 annars får ni ju vakta er själva.
tejay4u det kanske är ett gäng gamlingar som sitter på I-S och inte orkar längre än till kl 22 eller också är det många nattaarbetare så lämnar datorn och går till jobbet.
Putte:

Nästan alla har dynamiska IP adresser så jag tror inte att någon bryr sig.
Vad menar du med "hur ser lagen ut för en som modererar?"?
Varför tror du att det skulle vara annorlunda lagar för en moderator jämfört med alla andra?
Love jag kan direkt säga att jag inte har en susning om lagar och förordningar på detta område och jag vet heller inte hur man kommer in och modererar ett forum. Att jag frågar beror i första hand på att det verkar vara så noga med vilka som blir modds. Jag kan ha fel, men är det inte så att var och en har ansvar för det dom själva skriver. Om jag exempelvis skulle hetsa mot någon folkgrupp då bär Daniel och Göcke på ett moraliskt ansvar, men jag ställs inför skranket.
Love kan du försöka reda ut begreppen jag tror det skulle underlätta för många att komma med förslag bara man vet vad lagen säger?
PS Göcke och Daniel bör även ge sin syn på det som här diskuteras, för till syende og sidst är det ju ändå dom som bestämmer hur I-S skall se ut!
Love:
I mån av tid är jag med!
Jag måste väl också lägga till ett "i mån av tid" till mitt tidigare inlägg.
Om det handlar om 4 timmar i sträck så har jag dessvärre inte möjlighet...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem