Torsdag 9 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: InternetStart

Team i vått och tort

Team i vått och tort

Dudes..

Om Daniel fixar en ny kategori i forumet där det är högt i tak och man får diskutera poliktik osv .. så behöver han ett team av moderatorer som kan tillse att det höga taket inte sprängs.

Jag är redo, vem mer?

Ramon, Zacko, Rob, andreas, karre och andra ..
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

kriteriet är att ni skall komma med ett förslag,
inte att vi skall säga vad ni skall komma med.
Göcke, skall det vara en paketlösning där allt är reglerat in i minsta detalj, från moderatorer till regelverk?
Jag skulle tro att det går lättare ifall ni drar upp ramarna i stora drag för vad som inte får förekomma på I-S om det nu skulle bli Fri Debatt!
Jag håller med Puttendolf att det är bättre att Daniel & co fixar ramarna. Men det är ju tydligt av att det inte finns intresse hos dem för friare ämnen.
Så jag skiter i detta nu och överger I-S, för ett tag åtminstone, och ser om jag hittar ett forum där inte censur á la Kina råder...
Annons
Trodde detta redan var avhandlat....
Daniel och Göcke, som är ansvarig och moderator på sidan, önskar inte politiska debatter eller mycket höga tak här på IS...ganska klart framställt tidigare.

Känner man nu för en vass politisk debatt så varför inte hoppa över till DH en stund och skriva av sig där..? Det gör jag, iallafall!

IS finns ju kvar och här känner man sig nästan som i ett kompisgäng...varför då börja käbbla politik eller andra heta ämnen där det är lätt att gå varandra på nerverna ?

/Breeze
JAG ANMÄLER MIG! i mån av tid

Då jag inte har några som helst betänkligheter om vad man får skriva så lär det bli högt i tak.
Förutsatt att det inte blir regelrätta kränkningar av kön, ras, ja ni vet bla bla bla.

Putendolf har en bra poäng.
Vilka riktlinjer gäller?
Bra sagt Breeze håller med du!
tozza:

Dåså..

Det finns andra ämnen som inte är politik/sämhällkunskap..

Familj/ekonomi är ex. ett ämne man kan debatatera in i absurdum om man nu tycker det....

Bubben! Politik kan läggas in i alla ämnen om det är det man är ute efter men jag tycker att politik är bättre att diskutera mellen 4 el fler ögon. Lättare att göra sig förstådd, slipper missförstånd.
Samhällsfrågor behöver inte vara politiskt inriktade även om det är svårt att låta bli.
Vem har sagt att det bara måste vara familj/ekonomi frågor, det finns så mycket mer här i världen.
En debatt är vad du gör den till.
Jag tycker om att diskutera allt mellan himmel o jord om du nu undrade.
Jag tycker numera att jag är i dom flesta trådar men det kräver lite mera tankeverksamhet från min sida..hihi..

Att hitta nya ämnen inom dom kategorier som ärr uppsatta kräver sin "person"..

Hej alla, det glädjer mig att ni pratar lite med varandra om hur man kan lägga upp en moderering och som ni ser så är det inte så himla lätt att sätta ihop. Hur ska man koordinera reglerna, vem ska sitta och vakta under dygnets alla timmar, ska man som moderator vara anonym för att inte bli personligt påhoppad osv osv. Ja, det är inte så himla lätt och då måste jag säga att jag tycker vi har det bra idag. Visst det kan alltid vara mer spännande, ännu hetare ämnen som sjärtförstoring och allt vad ni hittar på. Men ser man till hela IS så tror jag många är nöjda.

Jag håller med vad Breeze skrev i sitt inlägg ovan, tyckte det var bra! Jag upprepar det:

"Känner man nu för en vass politisk debatt så varför inte hoppa över till DH en stund och skriva av sig där..? Det gör jag, iallafall!

IS finns ju kvar och här känner man sig nästan som i ett kompisgäng...varför då börja käbbla politik eller andra heta ämnen där det är lätt att gå varandra på nerverna ?"


Jag tror det är bäst att vi behåller IS så!
Mvh Daniel

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem