Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Svensk?

Svensk?

Jag är inte insatt i sport och skatteregler det kan jag säga med en gång.

Men jag reagerar när jag läser om våra svenska stjärnor som tävlar för Sverige och sen bor och skattar i andra länder. Det kanske är juridiskt rätt men jag tycker att det är lite underligt.
Samhället är ju "vi allihop" och det vi kämpar och skapar ihop. Skall man utnyttja fördelarna får man väl följa våra skatteregler. Det är ju inte nån annan än oss andra som de utnyttjar.
De får väl massor av ekonomisk support från Sverige antar jag.

Eller är det bara jag som känner så?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Hoppas ni förstod kopplingen:
Skattebrottsling satt att förvalta våra pensionspengar, blir ertappad med handen i kakburken, får sparken och 2,5 miljoner av våra skattepengar som avgångsvederlag.
Vaaa! ? Ingen Landshövdingspost ?

GP och Company har verkligen dragit åt tumskruvarna !!!
Dom har väl börjat ransonera så här i valtider.
Annons
Är det rätt att inte betala skatt när man får bidrag från SOK och RF för sin idrottsliga satsning?
Så de som tjänar stora pengar skall skatta utomlands och vi
vi andra skattar här???
Kat:
Ja vad ska man säga? Svedalas folk är så skattetyngt och statsförvaltningen så vanskött att ingen verkar bry sig. Utom några få då. Eliten sätter standarden och folket tar efter. Det e helt åt helvete om du frågar mig.
Inte lär det bli bättre om folk som tjänar mycket skattar nån annanstans, nånstans måste ju pengarna komma som vi skall ha för att vi skall få det att fungera här i landet.
Kat, håller med om att det är ett poblem, men någon bra lösning finns inte eftersom pengarna följer person. Lek med tanken att man skulle tvångsskatta alla svenska medborgare. Den som då tjänar mycket pengar flyttar naturligtvis till ett annat land för alla som tjänar stora pengar är alltid välkommen praktiskt taget överallt i världen. Nej, jag tror att det bara är att gilla läget!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem