Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Rensa hårddisken

Rensa hårddisken

Frågvis idag är jag. Nu när min nya dator är på plats så vill jag rensa min gamla burk som jag har stående. Räcker det med att ta bord de dokument man vill rensa och därefter tömma papperskorgen? Kan man vara säker på att det är helt borta då? Eller finns det något ännu smidigare sätt att rensa sin dator? Tacksam för tips!
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Molle menar du att du skall rensa datorn helt från din framfart
på datorn. men fortfarande ha kvar OS-et
Om du menar word-dokument så "tror" jag att det ska räcka med att deleta dom och sen defragementera datorn..men men..?
Glöm inte rensa e-posten eller om du ska flytta över e-postfiler och adressbok.
Annons
http://www.killdisk.com/
Det programmet är nog ganska smidigt då är allting borta sen, och troligen går det inte att återskapa.
så den borde ju vara ganska smidig.
Rob var det sopa bort allt Molle menade!
pro versionen kan annaras rekomenderas
Jag ska ge bort burken till en bekant och vill då inte att några dokument ska finnas kvar. Måste e-posten rensas också? Kan en ny användare av datorn se mina gamla e-postmeddelanden?
Om du använt Outlook eller Outlook express ja.
Jaha..du ska radera hela datorn..

Då håller jag med Rob!

Killdisk rensar allt!
Molle det vanligaste förfarandet för osäkra användare och vanliga dödliga är att formatera om hårdisken och installera om os-et på nytt.

Du skall inte ge bort en dator med program mm om du inte räknar med att ej användea dem mer.

och inte med ett OS om du inte ger bort den licensen också.
Den bekante kanske vill ha ett operativsystem på datorn då är det ju onödigt att döda disken.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem