Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Sitta Rätt

Sitta Rätt

Jag blir snart hysterisk över alla som klagar över musarm osv...

Man MÅSTE lära sig att sitta rätt framför datorn!!!

1. Först och främst SKALL man ha EXAKT 90 graders vinkel i knävecken i stolen!!!

2. Man SKALL ha 90 graders vinkel i höfterna när man sitter!!!

3. Man SKALL ha RAK rygg och BRA ryggstöd som stöder upp ryggen när man sitter framför datorn!!! Ryggen SKALL var lodrät!!!!

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Jag fattar! Jag ska ruska på armen och på ändan!
Skämt åtsido det är viktigt att sitta rätt och använda musen så lite som möjligt. Datormusen alltså!! Nu kommer väl leiake med pekpinnen!!

Nu ska jag kolla öppettider på systembolaget, fick order per telefon att köpa hem lite vin till middagen.
Joanna:

Jag gillar dig!!!

Puss o kram..
Joanna och alla ni andra:

FÖLJ mina och ergonomernas råd så blir det MYCKET lättare..JAG LOVAR!!!
Annons
Hmmm
1. Först och främst SKALL man ha EXAKT 90 graders vinkel i knävecken i stolen!!!
Måste säga att jag blir lite konfunderad äver detta, finns det ingen risk för stas när man sitter så?

Tycker nog att stolen skall luta lite nedåt så att man inte sitter i 90° , min åsikt i alla fall.
Stas?

Vad är det?

Tina:
Man bör nog vara lite flexibel, allt som är statiskt är inte bra för kroppen. Jag föreslår en ståstation då kan man röra på sig lite hela tiden.
Jo håller helt med att man bör vara flexibel men inte alla har en arbetssituation där man har en ståstation vilket helt klart vore det bästa för då kan man ju själv välja.
Med stas menade jag blodcirkulationen i detta fall som kan bli lite si och så med om man sitter i 90° med stolen (och kanske byxveck) i knävecket.
Går bra att sitta så en kortare tid men 8 timmar om dagen, fem dagar i veckan håller nog inte. Min egen åsikt bara.
Trevlig helg på er.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem