Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Ocker

Ocker

Jag håller med han i artikeln och skulle GÄRNA gå med i en konsumentförening för att stoppa ockret!!!
Länk nedan!

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,802490,00.html
Antal svar på detta inlägg: 3
Han har en poäng där, Nicke Nykvist.

Priser på både musik, film och spelen upplevs som rätt häftiga och de inblandades löner likaså.
Men så länge som folk köper, till dom priserna, är det att stillatigande ge sitt OK.
Däremot är det lite löjligt att Producenterna så ohämmat skyller allt på piratkopieringen när försäljningen minskar...folk i allmänhet kanske bara tycker att nu har det blivit för dyrt, helt enkelt.
man kan inte bara se minskad konsumption på att priserna är höga, men jag är helt för piratkopiering, utan det hägner även ihop med att musiken tävlar med spel och film och internet och tv osv. Mediautbudet är så stort så allting tävlar om kunderna mot varandra så då minskar konsumptionen för man ahr helt enkelt inte tid o göra allting samtidigt.

Men själklart vill jag inte köpa en skiva för 150-200kr när jag kan så den mycket billigare på nätet och i ett smidigt format. problemet är abra att när jag har köpt musiken/filmen/spelet så har jag inte rätten att använda den fullt ut, utan jag får bara kopiera över den till min mp3 spelare kanske 3 gånger sen så måste jag köpa låten igen. och det håller inte i mina ögon. Sedan så erbjuder ingen av de svenska musik sajterna någon musik jag lyssnar på så det är en till anledning till att inte köpa därifrån.
Jo..det var det jag menade..

Min sista LP-skiva jag köpte kostade 89:-

Och när CD-skivan kom så sa alla att den skulle bli mycket billigare pga. att den var billigare att tillverka..

PYTTSAN..En CD-skiva kostar ju 189:- ungefär..(dubbelt så Dyrare)

Vaddå billigare?

Jisses..vad människor blev lurade!

*suck*

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem