Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Nu är jag både arg å lessen på folk

Nu är jag både arg å lessen på folk

ja nu har de hänt igen för femtielfte gången å jag blir så j--la förbannad
komm fram en människa en dag å sa : jasså du går hemma å drar fötterna efter dig å kvitterar ut x tusen kronor om året sånna som dig borde skaffa sig et hederligt jobb å inte leva på bidrag va säger man då!!!!!!!!!!!! , blev helt ställd å gick därifrån orkade inte svara ens enn gång blev rätt så lessen å funderade en hel dag efter åt va människan menade, Har djur å sköta har ett hus å föräldrar att sköta om ok visst tar ja ut ersättningar från eu men va f--n betalar skatt som alla andra å utnjyttar inte sjukvård å tandvård mer änn andra å lever inte på socialbidrag så va gör man för fel någon som vet????????????????????????????????
hoppas få svar/ peter
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

fjälkobonde , det är bara att stå på sig,
du skulle helt klart be dem följa med och mjölka korna.
eller mocka åt djuren.
Jag trodde du jobbade som bonde och då har man ju faktiskt rätt till ersättningar från EU..

Den som sa detta till dig var troligen mindre vetande..

Se det från den ljusa sidan..den personen var ingen Einstein..

Om du går upp varje morgon och arbetar, betalar skatt och rättar dig efter andra samhällsnormer så förstår jag inte varför du tar åt dig ?

Jordbruksindustrin idag bygger på bidrag för att kunna hålla nere konsumentpriserna, men vad inte konsumenterna tänker på är att dessa bidrag istället tas ut genom högre skatter. att du får EU bidrag är väl bara bra, då drabbar det ju inte "svenssons" plånbok i den utsträckningen, åtminstonde indirekt i alla fall.

Dom borde vara tacksamma att det finns folk som fortfarande orkar hålla på med jordbruk istället....

En människa som säger sådana grjer till dig har uppenbarligen en mycket begränsad kunskap om vad du gör... Varför bry sig då...

/Xenix
Annons
Peter; Skit i vad folk säger, vem fan får inte bidrag, det får vi alla mer eller mindre. Det är ren och skär avundsjuka när folk säger som den personen sa till dej. Försök att inte bry dej. Jag förstår att det är sårande och inte minst kränkande att höra sånt dravel, jag blir så förbannad!! Du gör ett strålande jobb!! Det är väl ett hederligt jobb du har!! Det är ju ett av våra äldsta yrken!!
Du reagerade precis som jag skulle ha gjort, man finner sej inte direkt utan det tar ett tag innan man blir fly förbannad!

Jag har saknat dej här på Forumet för du kom med så roliga inlägg, kom igen!!

Stå på dej att du orkar det är ett jäkla slit att vara bonde Var alltid i Dalarna när jag var liten så jag vet vilket slit göra det är
Ja du peter det fins fölk till allt?? avondsjuka mäniskor! om man ska kalla dom för det!! det är bara att skita i dom för dom fattar ta me..... inget vad dom pratar om! babbsan hälsar
Tsss...det är väl inget att bry sig om. Okunniga människor finns det gott om. Personen i fråga hade aldrig klarat av ditt jobb!

Det finns alltid såna som är "finare" än andra..såna träffar jag ofta...jobbar som kokerska på en skola och då är man inte speciellt intelligent enligt vissa...att jag är intelligent nog att jobba med det jag tycker är roligt tas det liksom ingen hänsyn till-det gäller väl dig också? Jag tycker man är ganska smart om man väljer ett jobb som man blir glad av att göra!
Tsss...det är väl inget att bry sig om. Okunniga människor finns det gott om. Personen i fråga hade aldrig klarat av ditt jobb!

Det finns alltid såna som är "finare" än andra..såna träffar jag ofta...jobbar som kokerska på en skola och då är man inte speciellt intelligent enligt vissa...att jag är intelligent nog att jobba med det jag tycker är roligt tas det liksom ingen hänsyn till-det gäller väl dig också? Jag tycker man är ganska smart om man väljer ett jobb som man blir glad av att göra!
halloj på er alla
ok visst ja kämpar på trots alla avundsjuka människor som inte vet va de vill eller menar
Men som xenix sa de borde vara tacksamma men icke ...................
nej bara man få va ifred för de som slänger ur sig skit å ja får göra som jag vill så bryr jag mig inte bara mina kossor å katter å hund har de bra sen skiter ja i allt annat
kan tala om för er att de e många gånger som djuren går före allt annat här i världen hur många gånger har alla pengar gått till mat mm till djuren å inget till mig själv
bubben
har varit bonde sen ja började på gymnasiet å då var ja 16 år å nu är ja 34

xenix:
tar inte åt mig utan blir trött på oförstående människor
skulle aldrig falla mig in å nedvärdera ditt jobb hadde inte ni it-konsulter funnits så hur hadde it-branschen sett ut då ?????????
förresten så är väl jordbruksektorn faktiskt väldigt framåt när de gäller data å it lösningar de e mycke som styrs via data i dag inom jordbruket

göcke, wilma, nane
tack för ert stöd de värmde

joanna
ja de var ett tag sen ja skrev men de har varit mycke nu men ja besöker allt som oftast is när jag surfar för de e en sida ja gillar skarpt
vänta hittar nog snart på något bus att skriva så änn så slipper ni mig inte tack å go natt åvet ni va ja gillar er alla för ni är så raka å skojiga å snälla ( även du leike) så jag trivs me er ha de / peter
FORTSÄTT PÅ DENNA TRÅD DE FINNS ALLTID NÅGOT ATT SKRIVA OM DESSA SAKER
Kan jag väl göra..men jag har redan diskuterat denna hetsjakt på sjukskrivna och arbetslösa som också är utsatta för oförstående människor..dom får också får utstå slagord som "skaffa dig ett jobb" eller "sluta gnälla" även fast dom kanske inte får ett jobb pga. av att jobben flyttar utomlands eller att dom är för sjuka för att kunna göra alla sysslor som krävs..mm.mm.mm..

Egentligen är denna hetsjakt journalisternas fel..dom ska alltid hitta nåt att hacka på!

Först hacka dom på nedskärningarna..
Sen var det arbetslösheten..
Sen var det A-kassan..
Sen var det Socialbidragen..
Sen var det sjukskrivningarna..
Sen var det fildelningen..

Och det som journalister skriver verkar ju alltid bli allmän praxis..

Men dom hackar aldrig på att företagen hotade i början på 90-talet att flytta utomlands om inte skatterna sänktes..eller att det sattes ett skattetak!

Mycket märkligt!

Men det är väl som det står i bibeln:

Åt den som har skall vara givet..osv..


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem