Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Anna Sjödin - Likhet inför lagen

Anna Sjödin - Likhet inför lagen

Nu ska åklagaren äntligen väcka åtal!

Det förefaller vara en diger utredning med tanke på brottsmisstankarna. Att det i ett sådant fall hålls 20-25 vittnesförhör är mycket ovanligt för att inte säga skrämmande.
När jag arbetade som ordningsvakt för ett par år sedan och det blev en anmälan likannde den nu aktuella, så ledde det till ett förhör på plats och KANSKE ett kompletterande förhör via telefon med mig och någon kollega + förhör med den misstänkte och kanske ett vittne till. Alltså att komma upp i mer än FEM förhör är i princip omöjligt i dessa sammanhang.

Då är min fråga är det bara för att hon är SSU-ordförande som det läggs ner så mycket resurser på att utreda eller vad handlar det om egentligen?

Anna gjorde nog dessutom en felbedömning av vakten och trodde nog att han var vem som helst och inte en läkare på Danderyds sjukhus som kunde uttrycka sig väl.

SSU-ordförande eller inte så ska man uppföra sig ordentligt.
Sådant beteende mot lagens förlängda arm ska inte accepteras.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag ska inte kommentera ovanstående, jag är bara nöjd med att det går till åtal.
Alldeles för ofta så läggs sådana här ärenden ned
Det är inte alla som har resurser att anlita en stjärnadvokat som försvarare. Jag tycker det är utmärkt att de har lagt extra resurser på en person som är känd. Konsekvenserna om hon blir fälld blir så mycket större än om en "vanlig" person fälls. Skulle jag fällas, får jag en villkoerlig dom eller böter, men får behålla jobbet. Hon, kommer att tvingas att avgå.
Det gör att kännda personer straffas hårdare, genom att de hängs ut, och därför tycker jag att det är ännu viktigare att lägga extra resurser på vad som hände.
Om en känd person "frias i brist på bevis" uttrycker kvällspressen att personen nog ändå var skyldig. 25 hörda personer, kommer förhoppningsvis resultera i en klart fällande, eller klart friande dom.
Frille:
Men då faller ju det här med likhet inför lagen. Det är inte bara att man ska dömas likvärdigt utan alla processer i lagföringen ska vara lika för alla vilket det uppenbarligen inte är.

Dessutom är man politiker så ska man vara extra aktsam då man vet vilka konsekvenser det kan bli.

En annan sak är det att det är inte lagen som tvingar henne att avgå det är folket.

Det jag vänder mig emot är inte att polisen gjort en omfattande utredning det borde göras i allt större utsträckning men att den extra "service" endast ges till kända är beklagligt.
Annons
karre:
Det där med likhet inför lag en är en myt. Den som betalar mest vinner. Så är det tyvärr.
Marjasin blev friad. Skulle någon annan som klippt i kvitton bli friad som han belv? Vad tror du kommer att hända i Skandiarättegången? OJ Simson blev friad för mord, men fälld att betala skadestånd i en separat rättegång. Skadestånd för att hans fru dog?!? Fundera på den du.. (-;
Precis men nu är det så att Anna Sjödin inte behöver betala för sin advokat då han är offentlig försvarare. Leif Silbersky tar endast fall som får uppmärksamhet, men har betalt enligt en särskild taxa som gäller för alla offentliga försvarare.

Nu kan man inte jämföra det amerikanska rättssytemet med det svenska.

Men det som du säger att likhet inför lagen finns inte!
Och det är vad tråden handlar om!
Likhet inför lagen - nej. Här har media så gott som tvingat åklagaren att väcka åtal. Han skulle inte ha fått en lugn stund om han agerat som han brukar i liknande mål.
Jag försvar inte Anna Sjödin Men jag undrar är man en bättre människa för att man är läkare.Avskyr när folk tror att man är finare pågrund av en titel.
Wilma:

Det var inte det jag menade med att påtala att han var läkare.
Utan för att belysa att det faktiskt inte bara är några anabolstinna aggressiva personer som arbetar som ordningsvakter.

Birger:

En åklagare för inte gå till åtal om han/hon inte anser att det finns tillräckligt med bevis för en fällande dom. Annars är det tjänstefel från åklagarens sida.
frille
HÄR KOMMER JAG Å JAG kAN Å VET ALLT SLUTA BETE DIG SOM ETT SKÄMT de finns de som är smartare änn du å tyvärr så är du så dum så att du tror folk går på dina sk kommentarer som du skriver bara för att få uppmärksamhet
får säga som per ask
lägger mig inte i tråden utan gratulerar att detta går till åtal för så här gör man inte om man har lite folkvett inne i pannan som tydligen inte denna person har tyvärr å de spelar ingen roll om man är sosse eller moderat eller fp eller mj

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem