Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Förr svalt folk

Förr svalt folk

I dag kan man läsa i tidningar nästan varje dag att folk äter ihjäl sej.Förr svalt folk ihjäl.Jag undrar vart är vi på väg.Tycker att man är så upplyst dag att det inte är nyttigt att äta för mycket fet mat.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är väl en och annan amerikan eller engelsman
som har ätit ihjäl sig och fått stora rubriker
världen runt, men de är en droppe i havet jämfört
med alla de som svälter ihjäl.
Den sista var i Malmö.
Gu´va hemskt!
En skåning som har ätit ihjäl sig!!!
Annons
HA HA HA va kul
Allvarligt talat Så är det inte klokt att många svälter och vissa äter ihjäl sej Då är något fel eller hur Och du fred det blev en skåning mindre.Det tyckte väl du va bra.
Wilma! Du tål väl lite skoj?
Jag har inget emot skåningar, annars har du rätt.
Det är fördelningen som inte funkar. En del äter
ihjäl sig medan andra inte kan äta alls.
Förr hade tydligen telefonen en sladd till sig, utvecklingen går framåt på alla fronter. Är ju kanon om man kan sålla bort de genetiskt svaga genom att utnytja deras svagheter.
Kozel.
Att många är så försvagade av svält att de inte ens
orkar äta beror nog inte på deras genetiska anlag.
Däremot kan man inte låta bli att undra om vissa
andra kanske är lite svaga i huvet.
Wilma: det finns andra orsaker än fet mat som gör att folk äter ihjäl sig.
Menar du att överviktiga är oupplysta?

I dagens samhälle äter vi alldeles för mycket kolhydrater vilket är mycket farligare än fett - kolhydrater i överflöd ger förutom en övervikt även ett ostabilt blodsocker och "sockerkickar".
Ett beroende av kolhydrater är lika lätt att få som ett beroende av alkohol eller tobak-det är liksom baksidan av det mynt som heter "anorexia"

Det finns oerhört många varianter av ätstörningar - inte alla som hetsäter kräks upp maten , stress gör att många tröstäter medan andra inte kan äta alls.
fred, ursäkta om min nattsvarta humor inte gick hem. har suttit alldeles för länge med monty python och myst.

dock kan vi knappast påverka så mycket att andra svälter, alltså kollar vi på oss själva och våra problem

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem