Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Förr svalt folk

Förr svalt folk

I dag kan man läsa i tidningar nästan varje dag att folk äter ihjäl sej.Förr svalt folk ihjäl.Jag undrar vart är vi på väg.Tycker att man är så upplyst dag att det inte är nyttigt att äta för mycket fet mat.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Skräpmat är en av orsakerna som folk äter ihjäl sig på.
Så var fallet med skåningen, kolestrolet, fel fetter o annat skit som skräpmat innehåller.
Detta ger vi våra barn o lägger grunden för en felaktig kost när de växer upp.

Ätstörningar kan både smala o överviktiga ha. Bulimi o hetsätning förekommer även hos överviktiga.

Lite snevridet är det, i vissa delar av världen svälts det i o i andra delar äter man ihjäl sig.
Dags för varningstext på McDonalds Happy Meal, kanske ?

Personligen ogillar jag skarpt all den här skräpmaten....läste en test en gång om hur mycket fett det egentligen är, skrämmande höga siffror.

Sen tycker jag det smakar mest dynga också, men smaken är ju så otroligt olika från den ena till den andra.
Alla bryr sig för mycket om fetter men ni ger gladligen era barn saft.
Det är socker som är värsta boven det är snabba kolhydrater som de flesta inte förbränner och stoppar i sig i mängder då blir man fet.

Som McD de har socker i all matförutom i chicken mcnuggets.
Fettet är ett litet problem jämför med sockret. Ja om du inte har högt kolestrolvärde.
Annons
Nä du Rob det är en kombination av fel fetter o socker som är farligt. Rätt fetter är bra i lagom dos, det behöver kroppen. Finns bl.a i fisk, nötter, rapsolja mm.

En ren grillad hamburgare är egentligen inte farlig, alltså utan tillsatser det är allt det andra som vi har till som är boven för kroppen.

Såg ni inte programet om pablo roberto när han testade olika skräpmat? Han gick upp 15 kg tror jag det var nu kommer jag inte ihåg under hur lång period det var men det var inte värst länge.

Snabba kolhydrater är aldrig bra för kroppen. Det är inte bara saften utan marie kex är oxå farligt för barn med tanke på tänderna.
Har sett fruktansvärda ex på barns tänder som har blivet proppade med saft o kex, rena sockerfällan.
Nu kom jag ur spår igen, men men...
Socker är mycket värre än fel fetter när det gäller att gå upp i vikt.
Och idag så finns det socker i nästan all mat förutom kött.

Och snabba kolhydrater är det inget som helst fel på så länge du gör dig av med dem vilket de flesta inte gör. Samt att snabba kolhydrater gör dig hungrig snabbare så att du äter mer utan att tänka på det. iof samma sak med light produkter de gör dig bara hungrig så du måste äta något så då har du motverkat lightproduktens syfte.
Läste i aftonbladet mått runt magen högst 88cm kvinnor 102cm män Så jag kan äta lite till har 58cm nane : en del överviktiga kan skylla sig själva inte alla.Har sett dom så på McD och äta som grisa.Hoppa på mej bara.Tyvärr har jag ingen dator just nu Kan bara skriva när jag får låna sonens
Wilma: jag hoppar inte på dig-jag försöker bara förklara att fettet är det minsta problemet för överviktiga. Rob har helt rätt i det han skriver om kolhydrtaer precis som jag också skrev.

Vad menar du med ditt midjemått? Är det ett mått på hur bra kondition och styrka du har? Ett lågt midjemått säger ju inte ett dugg om vilken form man är i - jag känner många smala människor som är skrämmande lata och äter skräpmat-tro inte att man undviker hälsoproblem för att man är smal-så enkelt är det inte.

Rob: de flesta äter minst 300 gram kolhydrater om dagen-rekommenderad mängd är 50-100.
Själv började jag med att dra ner mitt kolhydratintag och öka mitt fettintag-häpp! Jag har gått ner 20 kilo...så fettet är verkligen inget problem.
nane. det är ett mått för risker för hjärtproblem ex. Och jag är inte lat jag har hundar är ute och går c.A 3 TIMMAR PER DAG .Min syster har gjort samma som dej men det kallas väl GI men jag undrar hur bli blodfetterna?i längden Du måste vara skåning och överviktig efter som du alltid hackar på mej
FÖRLÅT nane att jag lät elak men man blir ganska trött på att få komentarer om sin vikt (har alltid fått höra men gud så mager du är) man tröttnar brukar gå hem och väga mej men jag väger lika mycket som vanligt.hoppas du förlåter mej

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem