Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Kungahuset

Kungahuset

Jag har sett att på såväl Aftonbladet som Expressen diskuterar man kungahusets vara eller inte vara.

Jag anser att det bästa och mest ekonomiska är att behålla vårt kungahus, som gör stor PR för vårt Sverige. Ett byte till republik skulle kosta åskillga MKR och inte ge ett skvatt i PR för Sverige.

Göran Persson som representant för Sverige? Nej tack.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad kostar inte Kungahuset då ? Vilken jävla reklam de gör den kan jag åtmindstånde vara utan och säkert många med mig. Jag tror nog inte att passive Göran hade inte blivit våran president om folket fick välja. Jag förstår varför den stora massan vill ha kvar kunga huset men ni får gärna ha förståelse för de som inte vill ha den kvar, men det brukar ni inte ha tyvärr.
Jag är för kungahuset, men jag är inte för diplomatisk imunitet. Den skall avskaffas direkt. Det finns ingen anledning att ha den kvar. Varför skall kungen och andra diplomater gå fria för?

Avskaffa den diplomatiska imuniteten. Låt kungen kunna bli av med körkortet!
Påven var ute och åkte i sin bil,och privatchauffören körde.
Påven föreslog sin chaufför,att själv få köra,för han älskade det.
Okej! Påven i sin skrud,drog i väg med chauffören i baksätet.
Han har ju diplomatisk immunitet,både kors och tvärs ,så det bar iväg i 200km/tim.

Pang! Fartkontroll.Polisen går fram.Får se Påven.Tar fram mobilen
och ringer sin chef.

-Skall alla som kör för fort,bötfällas.
-Givetvis! Varför frågar du?
-Jo,det här måste vara en höjdare,utav bara den.
-Jaså-varför tror du det!
-Han har Påven som privatchaufför.
Annons
Hahaha. Men skämt åsido. Kungahuset har spelat ut sin roll för längesedan.

Hur många utlänningar tror ni vet ens att Sverige är ett kungarike??

Läste nyligen att kungahuset kostar Sverige ca en halv miljard per år. Inte klokt. Samtidigt sysslar kungahuset med aktieaffärer och aktiv skatteplanering. Hur moraliskt är det?!?

Det är självfallet svårt att uppskatta hur mycket PR-pengar som kungahuset innbringar med jag (liksom många andra) betvivlar att det uppväger kostnaderna.

EZ
Kungen får visst inte pyssla med affärer,läste jag.Han hade
köpt en gård,för att driva boskapsskötsel.Förbjudet.

Sen pysslar han med aktieaffärer.Snacka om insideraffärer.
Det är skandal,att en man med ett sådant kontaktnät,som en
kung,får hålla på.

Men han har en sötsak,i sin godispåse,och hon heter Madeleine.
Därför tycker jag vi behåller kungahuset.
Låt de företag som nyttjar Kungens PR få stå för kostnaderna!
Åker Kungen på statsbesök så är alltid flertalet större företag på plats, då är de väl inte mer än rätt att de som får reklam via Kungens resor även betalar!
Kan Mohammed Ali sälja sitt namn så tycker jag att Bofors ska stå för en viss del av apanaget när dom har namngett en kanon till Karl Gustav, för inte kan det väl vara Lindstedt dom tänkte på?
Det här är verkligen bra reklam för Sverige.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816364,00.html
Fullast:
Om du tar nyheterna från Aftonbladet på allvar kan det vara läge att titta in på siten: www.avigsidan.com

Och, gällande vad som faktiskt hände kungen på besök i Norge, skriver Svd:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12496781.asp
Det handlar väl inte så mycket om hur jag tror på diverse nyheter, men det verkar som bara SVD talar sanning enligt dig men det får du stå för, folk läser Aftonbladet annars hade väl inte tidningen funnits eller? Det är väl bra reklam för vårat kungahus och vårat land iallafall, ELLER ?????
Det står ju i princip samma sak så varför gnäller du på vad som skrivs i Aftonbladet, bara undrar????

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem