Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Frozen Shoulders

Frozen Shoulders

Hallå Wilma.
Såg att du oxå sitter med en "frusen skuldra".
Är bara lite nyfiken, har du någon sjukgymnastik?
en del menar att man borde ha det och en del inte.
Jag undrar bara helt enkelt hur i håveta ska man kunna utföra sådant? Har ju ett problem med att få dagarna att funka, sova går inte så bra för det värker ju så man blir galen.
Det är så långdraget.

Trevlig Valborg

Fibblan
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Pergoran: Tack för tips, har inte hört talas om att man kan behandla via laser.
Jag vägrar ta kortisonspruta.
Får panik bara jag tänker att dom ska köra in en lång nål i min axel led. Nä tack, det måste kunna läka ändå.
Men visst vore det skönt att kunna klä på sej utan hjälp.
Bh vet jag inte när jag hade sist, då får sambon hjälpa mej.
Det bara inte går.

Njut i värmen nu/Fibblan
Hej:Fibblan Hur länge har du haft frozen cholder.Mitt började i dec.Jag bröt armen i okt.Var och röntgade 3 gånger.Jag har övningar som jag ska göra sjukgym.2 gånger i veckan.Tur att jag har bil med aut.och armstöd.Jag vägrar oxå ta spruta.Jag har kläder som man inte behöver dra över huvudet,för det går bara inte.Sen är jag envis som en röd gris kan själv.
Tack PerAsk, det har jag aldrig hört att det kan vara en nerv. Något att tänka på om jag får ont igen. Förtillfället har den lugnat ner sig, ta i trä.
Annons
Wilma: God morgon. Mina problem började i september.
Då blev det akuta problem och först nu känns det som det stannat upp och i alla fall inte blir värre.
Jag kan om ja hjälper till nu lyfta armen ca 2 cm mer än förut.
Det är en lycka:) Så det går lite frammåt.
Stavgång (hur fånigt det än ser ut) , Voltaren Gel och Diklofenak har hjälpt mej. Nu börjar det kännas bättre av att det blir varmare ute oxå. Får ju så ont minsta lilla axeln blir kall, det kan räcka med något sval. Så vintern har varit vidrig.
Så timmarna i duschen med hett vatten har varit många. Det har hjälpt mej mycket.
Man har nog aldrig förstått hur ont en axel kan göra och vilka besvär det ställer till av att inte kunna använda armen som man ska. Ibland blir jag frustrerad så jag blir galen.
Men som sagt, envishet och BH:lös....det kommer man långt med*S*


Fibblan

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem